نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی واحد سگ های حافظ محیط زیست

علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تفاهم نامه همکاری راه اندازی واحد سگ های حافظ محیط زیست در محیط بانی های کشور منعقد شد؛ در مرحله نخست به مدت سه سال و به صورت پایلوت عملیاتی می شود.

تیموری افزود: طرح استفاده از سگ های حافظ محیط زیست با هدف کاهش درگیری های فیزیکی متخلفان با محیط بانان، به حداقل رساندن آسیب دیدگی و تقلیل چالش ها در حوزه محیط بانی، تقویت روحیه ماموران یگان حفاظت و گارد محیط زیست برای مقابله با شکارچیان متخلف، جبران کمبود نیروی انسانی و ایجاد احساس ناامنی و تشویش ذهنی برای شکارچیان متخلف به مرحله اجرا رسید.
مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مرحله نخست طرح پایلوت استفاده از سگ های حافظ محیط زیست در سه استان تهران، سمنان و البرز اجرا می شود، اظهار کرد: تمامی هزینه های اجرای طرح به صورت داوطلبانه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنیاد تنوع زیستی هامون تامین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه میان اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد تنوع زیستی هامون منعقد شده است و سازمان حفاظت محیط زیست هیچ تعهد مالی در این زمینه نخواهد داشت.
تیموری در خصوص وضعیت نگهداری سگ ها پس از پایان طرح، گفت: با پایان دوره، تمامی سگ ها از جمله سگ های مولد به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل