نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه جهاددانشگاهی به تقویت قدرت تفکر در جامعه

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، با اشاره موفقیت‎‎های خوب جهاددانشگاهی تاکنون، گفت: جهاددانشگاهی در شرایط کنونی جامعه، افراد نخبه را در کنار یکدیگر جمع کند و فکر کردن و اندیشیدن را در بین جامعه رشد دهد.
وی در این باره تصریح کرد: متاسفانه جامعه ما از ابتدا با خدعه دشمنان بر مبنای مصرف‎‎گرایی و راحت‎‎طلبی گذاشته شده و این عامل قدرت تفکر را از مردم گرفته است.
نماینده ولی فقیه در یزد اضافه کرد: حتی مشاهده می‎‎شود که تکنولوژی‎‎هایی که امروزه وارد کشور می‎‎شود باعث شده که ما را فکر کردن باز دارد به عنوان نمونه ورود تکنولوژی تلفن‎‎های همراه ضمن تمام مزایایی که در حوزه ارتباطی ایجاد کرده است ولی تمام اطلاعات ذهنی و حافظه استفاده ‎‎ کنندگان را از آنها ربوده و این موضوع باعث نوعی سطحی‎‎نگری و سطحی فکر کردن در افراد شده است.
آیت الله ناصری واژه اقتصاد مقاومتی را به معنای فکر و اندیشه کردن دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی برای رفع مشکلات فکر کردن و آنها را مرتفع کردن نه این که برای رفع موانع خود به بیگانه محتاج شویم.
وی گفت: هر چند پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و پیشرفت‌‌هایی خوبی هستیم ولی هنوز پیشرفت ما در برخی از صنایع مانند خودورسازی و هواپیماسازی زیبنده جمهوری اسلامی نیست و گاهاً مشاهده می‎‎شود که کار به دلیل وابستگی به برخی قطعات خارجی متوقف می‏‏شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر این که دشمن درصدد از بین بردن قدرت تفکر جوانان ماست، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید در این زمینه تلاش کند و قدرت تفکر کردن را در بین جوانان و جامعه تقویت کند.
وی عنوان کرد: بسیاری از نوابغ جهان به لحاظ علمی انسان‎‎هایی قوی نبوده‎‎اند ولی به دلیل برخورداری از قدرت تفکر بالا توانسته‎‎اند منشاء خیر و خدمات بزرگی در جامعه و حتی در سطح جهان باشند لذا باید جوانان خود را به نحوی تربیت کنیم که هموراه ذهنی پرسشگر داشته باشند و بتوانند مشکلات خود را قدرت تفکر مرتفع سازند.
آیت الله ناصری با مهم خواندن نوآوری و تولید علم در کشورمان، تاکید کرد: باید در جامعه امروز تفکر و اندیشیدن را به یک دغدغه در بین افراد جامعه تبدیل کرد تا بتوانیم در تمام حوزه‎‎ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل