نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کم تحرکی، ترومبوز شریانی در پاها و افزایش خطر مرگ

به گزارش سیناپرس به نقل از انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر شریف کاشانی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: ترومبوز به معنای تشکیل لخته خون در دیواره داخلی سیاهرگ است که این مساله بیشتر سیاهرگ های اندام های تحتانی را درگیر می‌کند.
وی افزود: لخته ایجاد شده سبب اختلال در جریان خون و در نتیجه انسداد عروق خونی می‌شود؛ یکی از مهمترین عوارض احتمالی ترومبوز، آمبولی ریه است.
شریف کاشانی تصریح کرد: پاها بیشتر دچار ترومبوز و بروز آمبولی ریه می‌شوند و بی تحرکی، بیماری‌های داخلی پیشرفته، سرطان‌ها، انجام برخی اعمال جراحی، ضربه به پا و شکستگی ها از جمله مهمترین علل بروز ترومبوز است.
متخصص قلب و عروق با بیان اینکه ترومبوز از علل قابل پیشگیری مرگ و میر است، یادآور شد: برخی افراد نیز به صورت خود به خودی دچار ترومبوز می‌شوند که این مساله در زنان شایعتر است.
شریف کاشانی در خصوص راه های پیشگیری از ترومبوز خاطرنشان کرد: افراد مستعد می توانند با انجام ورزش، داشتن تحرک، دارو درمانی و درمان های مکانیکی از بروز ترومبوز پیشگیری کنند.
رییس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری افزود: آمبولی ریه خطر مرگ را به همراه دارد به همین دلیل توجه به پیشگیری از ترومبوز بسیار حائز اهمیت است.
نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق با حضور متخصصان قلب و عروق، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، بیهوشی قلب و قلب اطفال داخلی و حدود 30 سخنران از آمریکای شمالی، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریس، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، اتریش و جمهوری چک در روزهای 21 تا 24 شهریورماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل