نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نماینده تاکستان: بودجه جهاد دانشگاهی بدون نگاه جناحی تأمین شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهمن طاهرخانی با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این عنوان نشانگر ماهیت و ذات این نهاد علمی کشور است، جهاد دانشگاهی نهادی است که فارغ از هر دغدغه و بروکراسی اداری با شتاب مضاعف وظایف خود را انجام می دهد.

وی افزود: شتاب ایجاد شده در امر دانش‌پژوهی و مباحث دانش‌بنیان خدمت ویژه و بزرگی است که جهاد دانشگاهی به کشور ارائه می‌دهد، ما نمی‌خواهیم بگوییم هیچ نقصی نیست اما کلیت این نهاد در حوزه دانشگاهی شتاب خوبی را در مسائل علمی به ویژه در مسائل دانش بنیان و مباحث پزشکی و علوم زیرساخت های کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع نشانگر جایگاه ویژه و حمیت جهاد دانشگاهی است که به حال کشور مفید است، همانطور که اسم این نهاد نشان می دهد جهاد یعنی برای منافع بشری کار خارق العاده ای انجام دادن.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی یک مسئله درون مرزی نیست بلکه برای جامعه بشری قابل ارزش است و می‌تواند آینده بشریت را تضمین کند.

طاهرخانی تأکید کرد: این نهاد نوپا است و بعد از انقلاب ایجاد شده، طبیعتا نیاز به زمان دارد که تجهیزات قوی‌تری را به دست بیاورد تا جایگاهش به طور آشکار در مباحث جهانی روشن شود، در مباحث داخلی نیز با توجه به پیشرفت‌های ایجاد شده جایگاه و نقش خوبی دارد.

وی تصریح کرد: امروز پژوهش در تمام جوامع بشری و نقشی که تحقیقات در تسریع رسیدن به نیازها بشری دارد، حرف اول را می‌زند؛ مباحث تکولوژی‌های مختلف مربوط به مباحث انسانی، اجتماعی، سیاسی است بنابراین باید یک مدیریت منسجم و هماهنگ در رأس این مجموعه قرار گیرد که در حال حاضر هم چنین است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما فارغ از همه وابستگی‌ها و جناح بندی‌ها باید امکاناتی از لحاظ مادی و تامین بودجه لازم را برای جهاد دانشگاهی فراهم کنیم که دامنه تحقیقات خود را برای دانش و علوم روز وسیع‌تر کنند و این توسعه باید طوری باشد که همه افرادی که توانمندی دارند از این امکانات استفاده کنند.

طاهرخانی تصریح کرد: در تألیف قانون اساسی در باب اقتصاد سه بخش خصوصی، دولتی و تعاملی داریم که جهاد دانشگاهی باید نقطه اتصالی بین این سه بخش باشد، بنابراین باید امکاناتی که در این بخش است مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بررسی شود که این امکانات چقدر کاربردی و عملیاتی است، در این میان جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش محوری داشته باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل