نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی ریشه اصیلی در انقلاب دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، امیر خجسته، اظهارکرد: مسئولین نظام باید به جهاددانشگاهی بها بدهند و به ان توجه کنند تا این نهاد با تفکر جهادی بتواند حق مطلب را ادا کند. 

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی یکی از ریشه‌های فرهنگی اصیل کشور است، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی با فرهنگ جهادی توانستیم پیروزی به‌دست آوریم و امروز نیز تحریم‌ها می‌تواند یک فرصت برای کشور باشد. 

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر جنگ نرم اقتصادی وجود دارد، یادآور شد: امروز دشمن از هر طرف کشور را هدف قرار داده و می‌خواهد یأس و نامیدی را به جامعه تلقین کند که در این شرایط باید از پتانسیل‌های موجود در کشور برای مقابله با آن استفاده کنیم. 

خجسته با تأکید بر اینکه فرهنگ جهادی را امام خمینی(ره) ایجاد کرد، افزود: باید فرهنگ جهادی را در کشور تقویت کرده و  از جوانان در زمینه نخبه پروری و تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم . 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایطی که بیکاری در کشور غوغا می‌کند و جنگ اقتصادی دشمن وجود دارد باید با تفکر جهادی در مقابل استکبار جهانی بایستیم. 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی بر روی پای خود بایستیم و صادرات داشته باشیم، خاطرنشان کرد:  ما کشوری هستیم که سرذمایه‌های ملی زیادی دارد چرا باید خام فروشی کنیم؟ درحالیکه باید با تفکر جهادی واردات را به حداقل برسانیم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با تأکید بر اینکه وظیفه جهاددانشگاهی نخبه پروری است، اظهارکرد: مسئولین باید به جهاد دانشگاهی توجه داشته باشند و بودجه خوبی به این نهاد اختصاص دهند. 

خجسته با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در استان همدان تلاش خوبی داشته است، گفت: این کافی نیست و باید مدیران قدرتمند داشته و خوش بدرخشند. 

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مدیران توانمند و ریسک پذیر داشته باشد، افزود: جهاددانشگاهی باید با تولید فکر، تحولات فرهنگی، اقتصادی و پژوهشی بیشتری در جامعه داشته باشد .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل