نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی در موضوع سلول‌های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، احمد همتی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بحث سلول‌های بنیادی و بسیاری از عرصه‌های علمی پژوهشی در دنیا حرف برای گفتن دارد افزود: درون زا بودن و رویکرد و نگاه به  توان و پتانسیل داخلی، از ویژگی های خاص و برجسته‌ی مجموعه جهاددانشگاهی است که می‌تواند الگو قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی ثابت کرده است که اگر زمینه پژوهش و تحقیق برای جوانان ما فراهم باشد، می‌توانیم به توان و نیروی داخلی و درونی اتکا کنیم و در زمینه علمی و پژوهشی کشور را ارتقاء دهیم.
 
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته جهاددانشگاهی رویکرد و توجه ویژه به مقوله تولید دانش‌بنیان است که این نیز در جهاددانشگاهی ظهور و بروز پیدا کرده است، یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، علم و تولید دانش بنیان است که با آن می‌توانیم با دنیا رقابت داشته باشیم.
 
همتی با بیان اینکه کشور ما به شدت به علم و پژوهش و فناوری و همچنین فعالیت شرکت‌های دانش بنیان احتیاج دارد، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مراکز موفق علمی در زمینه تحقیق و پژوهش در این حوزه برای سایر مراکز علمی یک الگوی موفق بوده است و همیشه در این مسیر حرکت رو به جلو داشته و در مسیر پیشرفت حرکت کرده است، نمونه بازر و شاخص آن، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی است که از دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی به حساب می‌آید و ما امروز در بحث سلول‌های بنیادی در دنیا حرف برای گفتن داریم.
 
وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و جهادی و با نیروهایی خوش ذوق، خوش فکر و تلاشگر است و امروزه در زمینه علم و تحقیق در کشور سرآمد و الگو است و مسیری که برای آینده خود انتخاب کرده است، رو به جلو و مسیر پیشرفت و توسعه است.
 
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که با کمترین بهره گیری از بودجه دولتی کشور دارای توفیقات و دستاورد های بسیار شاخص بوده است، در قوانین و مصوبات باید حمایت‌های بیشتری از این نهاد انقلابی و موفق صورت گیرد و از لحاظ بودجه‌ای باید بیشتر مورد کمک قرار گیرد تا به توفیقات بیشتری دست پیدا کند.
 
همتی همچنین بر ضرورت تبلیغات، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در حوزه علمی، آموزشی و پژوهشی در جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: مردم نیز باید از توفیقات چشمگیر و خدمات مطلوب و اثرگذار جهاددانشگاهی اطلاع پیدا کنند. 
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل