نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی نهادی کم هزینه و پرسود است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، عبدالرضا مصری گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد مورد نیاز در کشور برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و بازار بود که با تلاش عده‌ای از جهادگران واقعی تاسیس شد.

وی با اشاره به دامنه گسترده فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: این نهاد در بسیاری از اقداماتی که انجام داده موفق و مثمر ثمر بوده است.
نماینده کرمانشاه در مجلس یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت جهاددانشگاهی را عملیاتی کردن علم و دانش عنوان کرد و افزود: متاسفانه در کشور بین مراکز دانشگاهی و بازارهای مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و… خلاء داریم که جهاددانشگاهی توانسته به پر کردن این خلاء کمک کند.
به گفته مصری، به دلیل خلأیی که وجود دارد افرادی که در دانشگاه خصوصا رشته‌های صنعتی فارغ‌التحصیل می‌شوند توانایی ورود به بازار کار در رشته خود را ندارند و از سوی دیگر صنعتگران و افرادی که در بازار کار می‌کنند نیز کمتر سراغ نوآوری، تحقیق و پژوهش در علوم مرتبط با رشته کار خود می‌روند.
وی معتقد است، جهاد دانشگاهی توانسته بین این دو بخش ارتباط برقرار کنند و فضای دانش کشور را به حیطه عمل برده و از زندان و حصار تئوری خارج کند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بدون تعار باید بگوییم دانشگاه‌های ما عمدتا اکنون تئوریزه کار می‌کنند و کمتر به سمت عملیاتی شدن دانش پیش می‌روند.
وی در ادامه جهاددانشگاهی را نهادی کم هزینه و پرسود دانست که می‌تواند در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: اگرچه هنوز سهم دقیق هر بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ما مشخص نیست، اما جهاددانشگاهی می‌تواند با توجه به تجربه خوبی که در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان دارد، سهم به سزایی در این بخش داشته باشد.
مصری خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با اتکا به توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور در تولید و عملی کردن علم و دانش، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل