فعالیت دیتاسنترها نظام مند می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری مهر، صادق عباسی شاهکوه، دریافت گواهی رتبه بندی و مجوز فعالیت را از جمله الزامات فعالیت مراکز داده (دیتاسنتر) عنوان کرد و گفت: در راستای نظام مندی این بخش و نیز افزایش تولید محتوای بومی در داخل کشور، شرکتهای فعال در حوزه دیتاسنتر، باید پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی و ارزیابی دیتاسنترها از طریق سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می گیرد، ادامه داد: این مراکز ابتدا باید در نظام رتبه بندی دیتاسنترها که توسط سازمان فناوری اطلاعات در حال انجام است رتبه بندی شده و گواهی رتبه بندی دریافت کنند و پس از آن مطابق با چارچوب پروانه ای که از سوی رگولاتوری تعیین می شود، مجوز فعالیت بگیرند.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تدوین پیش نویس پروانه فعالیت دیتاسنترهای داخلی در این سازمان گفت: به زودی این پیش نویس برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می رود.

عباسی شاهکوه هدف از لزوم دریافت پروانه فعالیت برای دیتاسنترها را حمایت و تسهیل فعالیت این مراکز در کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون دیتاسنترها برای هزینه های برق و مواردی این چنینی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند که دریافت گواهی رتبه بندی و پروانه فعالیت می تواند بسیاری از این موضوعات را تسهیل کند.

معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه هم اکنون میزان تقاضا برای ایجاد دیتاسنتر از سوی بخش خصوص افزایش یافته است، گفت: برخی دیتاسنترها از گذشته مجوز فعالیت از وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را داشته اند که با تصویب مصوبه جدید، فعالیت تمامی مراکز داده در کشور نظام مند می شود.

وی تاکید کرد: ما در مصوبه پروانه فعالیت دیتاسنترها، مشوق های حمایتی برای این مراکز درنظر گرفته ایم تا علاوه بر انتقال میزبانی خدمات ارتباطی در داخل کشور، شاهد افزایش تولید محتوای بومی و حفاظت از داده ها نیز باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا