نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاد دانشگاهي در ساختاری منسجم و با برنامه حرکت مي‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري،  وحيد خليلي، 13 مردادماه در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه شهرکرد، با تبريک سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: جهاد دانشگاهي به تصريح رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) مولود مبارک انقلاب است و جهاد دانشگاهي يک فرهنگ است که بايد حفظ و تقويت شود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان اظهار کرد: بر حسب مأموريت جهادي خود وظيفه داريم اين نهاد انقلابي را هم با ارایه گزارش و هم با کار و خدمت به مردم معرفي کنيم و سطح مطالبه گري از اين مجموعه را افزايش دهيم.
خليلي تصريح کرد: جهاد دانشگاهي در چهار حوزه آموزشي، فرهنگي و پژوهشي و فناوري و اشتغال مأموريت داشته و در يک ساختار منسجم و با برنامه حرکت مي‌کند.
رئيس جهاد دانشگاهي استان با اشاره به حوزه فرهنگي اين نهاد انقلابي، ادامه داد: وظيفه ما در اين حوزه کارهاي فرهنگي نوبنيان، نوين و موردنياز استان است.
وي با بيان اينکه در سه سال گذشته جهاد دانشگاهي حوزه فعاليت خود را به تمام دانشگاه‌هاي استان گسترش داده است، افزود: راه‌اندازي انتشارات جهاد دانشگاهي، برگزاري ششمين دوره مسابقات ملي مناظرات دانشجويي در استان با شرکت 46 تيم، اجراي طرح دانشجو معلم قرآن، راه‌اندازي و تجهيز کتابخانه‌هاي تخصصي مجموعه آثار حضرت امام خميني(ره) در تعدادي از دانشگاه‌هاي استان، اجراي طرح ديدار با فرزانگان دفاع مقدس، ايجاد کارگروه‌هاي فرهنگي، اجراي کرسي تلاوت و تدبر قرآن، ايستگاه تدبر در قرآن و طراحي کتيبه‌هاي آموزه‌هاي قرآني، فعاليت خبرگزاري‌هاي ايکنا و ايسنا و اجراي مسابقه جرعه‌هاي ناب انديشه با محوريت مباحث طرح تقويت مباني اعتقادي از شاخص‌ترين فعاليت‌هاي حوزه فرهنگي جهاد دانشگاهي استان است.
وي با اشاره به حوزه آموزشي جهاد دانشگاهي استان ، ويژگي اصلي اين حوزه را انجام کارهاي موردنياز جامعه و پرهيز از کارهاي تکراري و مشابه در استان دانست.
خليلي با اشاره به استقبال بي‌نظير مردم استان از دوره‌هاي آموزشي جهاد دانشگاهي استان در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشي مراکز جهاد دانشگاهي در سامان، فارسان، شهرکرد و بروجن تجهيز و نوسازي شدند و دوره‌هاي آموزشي و تخصصي در 10 دپارتمان آموزشي ساماندهي شد.
وي با تأکيد براينکه بيش از 100 دوره تخصصي اشتغال محور در استان اخذ و راه‌اندازي شد، تصريح کرد: استقبال مردم استان از دوره‌هاي آموزشي در سال 95 بيش از پنج هزار نفر بيشتر از سال 94 بود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان آموزش را زيربناي توسعه و پيشرفت خواند و گفت: در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه وجود نهادي مانند جهاد دانشگاهي در ارائه آموزش‌هاي کوتاه‌مدت و کاربردي و اشتغال محور در کشور تکميل کننده فرايند آموزشي است.
وي با بيان اينکه پژوهش‌هاي استان بايد فناورانه، کاربردي، موردنياز استان و با هدف رفع مشکلات صورت گيرند، افزود: جهاد دانشگاهي استان اکنون سه حوزۀ پژوهشي گردشگري، محيط زيست و جوش‌کاري را با پيوست فناوري اطلاعات فعال کرده است.
خليلي با اشاره به حرکت دانش بينان جهاد دانشگاهي استان در حوزه پژوهش و فناوري اظهار کرد: جهاد دانشگاهي با استفاده از توان داخلي و تجربه جهاد دانشگاهي استان آمادگي دارد مطالعات مورد نياز سرمايه‌گذاري خرد و کلان در استان را انجام دهد.
وي يکي از بنيان‌ها و شاخصه‌هاي اصلي پيشرفت و توسعه را ايده پردازي و نوآوري برشمرد و تصريح کرد: اين ايده‌ها بايد در يک مجموعه کارآفريني‌هاي دانش‌بنيان (استارت آپ) مطرح و مدل‌هاي جديد کسب‌وکار معرفي گردد که در سال جاري نخستين استارت‌آپ گردشگري با کمک و مشارکت سازمان اشتغال و تجاري سازي ومعاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي کشور و برخي دستگاه هاي استاني مثل سازمان ميراث فرهنگي برگزار خواهدشد. 
خليلي برگزاري استارت آپ گردشگري و ايجاد مرکز تخصصي جوش را از ديگر فعاليت‌هاي حوزه پژوهش و فناوري استان خواند و عنوان کرد: اميد است با استفاده از تلفيق تجربه و دانش، اين دانش‌ها را به تمام استان و کشور انتقال دهيم.
رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به افتتاح فاز اول ساختمان جهاد دانشگاهي استان در سال گذشته گفت: با حمايت هاي استاني و جهاد دانشگاهي کشور اين ساختمان به بهره برداري رسيد و در صورت تامين اعتبار، تکميل  فاز دوم آن که حدود پنجاه درصد آن آماده شده، ادامه يابد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل