نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتقای 200 پله ای جایگاه دانشگاه علم و صنعت

 بر اساس رتبه بندی سایمگو/scimago، در سال 2009 دانشگاه علم و صنعت ایران در جایگاه 714 دانشگاه های جهان قرار داشت. جدیدترین رتبه بندی سایمگو در سال 2017 نشان می دهد این دانشگاه در جایگاه 503 دانشگاه هاست و بیش از 211 پله صعود کرده است.
نظام رتبه بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا اسپانیا انجام می‌ شود و براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس/scopus آنها را ارزیابی و رتبه بندی می‌کند. 
این رتبه بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است. اخیراً این نظام رتبه بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها افزوده است.
رتبه بندی سایمگو از سال 2009 تاکنون سالانه فهرست موسسات دانشگاهی و پژوهشی برتر دولتی و غیر دولتی دنیا را منتشر می کند. در رتبه بندی سال 2017 سایمگو 105 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از جمهوری اسلامی ایران ارزیابی و رتبه بندی شدند.
سایمگو در رتبه بندی سال 2017 رتبه بندی تعداد موسسات مورد نظر خود را از پنج هزار و 147 موسه به پنج هزار و 250 موسسه افزایش داده است. این موسسه هر ساله تعداد موسسات تحت پوشش رتبه بندی خود را افزایش می بخشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل