نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاد دانشگاهی خط مقدم اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی ، جهاددانشگاهی می‌تواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار جوانان قرار دهد و آنها را مجهز به بهترین دستاوردهای این سازمان علمی یعنی دانش روز در تولید، بهینه سازی تولید و ارتقاء بهره‌وری کند.
وی افزود: دستاوردهای جهاد دانشگاهی در اقتصاد مقاومتی راهگشا است و باید همه ساختارها و فرهنگ عمومی ساختار اداری و دولتی جامعه نسبت به استفاده موثر و حمایت از این دستاوردها گرایش پیدا کند. 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نخبگان و محققین باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند تا اثربخشی خود در رشد اقتصادی کشور که مهمترین و اولین مسئله کشور است محقق شود و اقتصاد کشور را دانش بنیان کنند.
وی فعالیت‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی را جهادی دانست و بیان کرد: توسعه علم و دانش به منظور اشتغالزایی و کارآفرینی در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده، بسیار مهم است.
رضایی گفت: بدون تردید توسعه دانش‌بنیان و کارآفرینی در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری موثر است و از واحدهای دانش‌بنیان انتظار می‌رود تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.
 وی یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی را پژوهش و تولید محصولات دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: جهاد دانشگاهی در این زمینه موفق عمل کرده و در جهت کاهش وابستگی اقتصاد کشور گام‌های بزرگی برداشته است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: جهاد دانشگاهی خط مقدم علم و دانش بنیان کردن اقتصاد کشور است، باید از این ظرفیت و فرصت استفاده شود و با تقویت جهاد دانشگاهی، از این سازمان برای ایفای نقش خود در تولید علم حمایت شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل