نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی بازوی توانای دانشگاه در عرصه آموزش،پژوهش و فناوری است

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، حجت‎الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه دانشگاهی با توجه به آمار بالای بیکاری در میان قشر دانشجو اتکاء به تحقق اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا تلاش های علمی، پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی تا حدودی موید این مساله بوده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه علم و فناوری از بندهای مهم در نقشه جامع علمی کشور است که در این راستا جهاد دانشگاهی گام های خوبی برداشته است.
دیرباز در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و مولود انقلاب است و نیروهای انقلابی و کارآمدی در تحقق اهداف علمی و پژوهشی دارد،بیان کرد: با توجه به تلاش‌های ارزنده، درصدد افزایش فعالیت‎های جهاد در زمینه برگزاری کلاس‎های آموزشی، طرح‎های علمی و پژوهشی و…. هستیم تا این تعاملات موجبات رشد علمی و مهارتی دانشجویان و نسل آینده ساز کشور را فراهم کند.
رئیس دانشگاه قم گفت: این نهاد انقلابی به دنبال ایجاد الگوهای جدید در تولید علم و پیشرفت بر اساس و معیارهای دینی و ارزشی است و تلاشی پیگیر برای توان افزایی علمی و عملی دانشجویان دارد.
وی اظهار داشت: نشاط، مهارت و توانمندی در عرصه تولید و اشتغال زایی لازمه قشر دانشجو است و از جهاد دانشگاهی که حرکت علمی کشور را شتابان کرده و در زمینه مهارت افزایی توان خود را به اثبات رسانده انتظار می رود برنامه های مدون تری را برای پویایی دانشجویان و توسعه کشور ارائه دهد.
دیرباز خاطرنشان کرد: موفقیت های این نهاد ریشه در تفکر جهادی و فعالیت های خستگی ناپذیر دارد بی شک جهاد دانشگاهی رسالت بزرگی مطابق با تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تدوین سند چشم انداز میان مدت و بلند مدت در نقشه جامع علمی کشور دارد.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه نظام آموزشی ما بیشتر مبتنی بر تعالیم نظری است و بسیاری از فارغ التحصیلان پس از تحصیل جذب بازار کار نمی شوند برگزاری دوره های آموزشی در جهت کارآفرینی از طریق جهاد دانشگاهی می تواند امری ضروری به نظر برسد.
رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: بر این اساس این نهاد انقلابی طبق تاکیدات رهبری در خصوص شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در جهت افزایش اشتغال در میان قشر تحصیل کرده ایفاء نماید.
وی در مورد دیگر توانمندی های جهاد دانشگاهی در رفع مشکلات گفت: جهاد دانشگاهی می تواند پلی ارتباطی میان وزارت خانه ها و نهادهای دولتی و مراکز علمی و پژوهشی و فناورانه باشد تا با رصد مشکلات و با نیازسنجی های علمی گام های موثری را در تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل