نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغوش دبی به روی ایران باز است

 به گزارش سیناپرس به نقل از ایران استارت آپ،کامران الهیان ،یک کارآفرین ایرانی – آمریکایی و یک نیکوکار جهانی که هرج و مرج و مواضع سخت رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال ایران را مشاهده کرده است ، از جمله تحریم های جدید و توقیف سفرهای ایرانیان به ایالات متحده آمریکا از جمله این رفتار ها بوده است .

در سال ۱۹۷۹ ، الهیان ، یک متخصص کامپیوتری جوان بوده است که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کرده است و پس از یک سفری به اروپا برای کنفرانس نانو در مورد شبکه های کامپیوتری داشته است توسط نیروی امنیتی فرودگاه بوستون آمریکا مورد بازجویی قرار گرفته بود .

آنها می گفتند “چرا شما مردم ما را به گروگان می گیرید” و من می گفتم “من کسی را به گروگان نگرفتم” .

پس از ساعت ها بازجویی از وی ، نگهبانان به وی اجازه رفتن می دهند . وی بیش از شش شرکت در روزهای اوج سیلیکون ولی در آنجا بنیانگذاری کرده است از جمله سیروس لاجیک ، که عمومی شد و تراشه سازی با نام سنتلیوم از جمله شرکت های وی بوده است .

در طی یک دهه از دشمنی بین دولت های ایالات متحده آمریکا و ایران ، تعداد زیادی از ایرانیان تحصیل کرده به ایالات متحده آمریکا‌ مهاجرت کرده بودند ، و بسیاری از افرادی که سفر کردند کارآفرین بوده‌اند . برای نمونه ، هزاران نفر از دانشجویان ایرانی در حال حضر در دانشگاه های امریکا تحصیل می کنند و این اطلاعات مطابق با یک وب سایت با نام پروژه همبخشی ایرانیان و آمریکایی بوده است ، یک سایت داده کاوی که به وسیله شناسایی نام های ایرانی فعالیت دارد‌.

حال سوال اینجاست که آیا همچنان این جریان از استعداد ها باقی خواهند ماند ؟ . اگرچه پیش از این نیز دوره هایی از تنش وجود داشته است ، اما این دوره ممکن است به دلیل ماهیت متفاوت ریاست جمهوری  ترامپ متفاوت تر باشد و گزینه های جایگزین روبه افزایش برای ایرانیان به جای آمریکا فراهم شده است که از جمله آنها می توان به مکانهایی مانند دوبی اشاره کرد ، که به شدت مصمم است تبدیل به یکی از مراکز نوآوری در دنیا شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل