نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعامل جهاددانشگاهی و مراکز حوزوی دستاوردهای علمی زیادی در پی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، بیان کرد: باید به تلاش های هم احترام بگذاریم تا در تعامل میان نهادهای دانشگاهی و حوزوی به دستاوردهای مهم دست یابیم و بتوانیم گره گشای مشکلات باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم در عرصه پژوهش و فعالیت های فرهنگی این است که هر کس می خواهد خودش به تنهایی کار کند و تعاملی در این زمینه وجود ندارد و کمتر از کار طرف مقابل اطلاع پیدا می کند.
علیدوست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای فعال بعد از انقلاب است و فعالیت های فرهنگی و پژوهشی و علمی خاصی را تحت پوشش قرار می دهد به نظر می رسد اگر مراکز پژوهشی و حوزوی دستاوردهای جهاد دانشگاهی را ببینند و اطلاعات خود را ارتقای دهند می توان به خروجی خوبی دست یافت.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی نیز می تواند فعالیت های مراکز حوزوی و فرهنگی را رصد کند و اطلاعات خوبی در جهت پیشبرد اهدافش در مسیر اقدامات علمی و فناورانه و اشتغال زایی کسب کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از ظرفیت های مهم فقهی، مقوله هنر و فرهنگ است که در این راستا با توجه به فعالیت های گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ و هنر می توان چشم انداز روشنی در تعامل با این نهاد انقلابی در این حوزه به دست آورد.
وی گفت: روش های علمی و عقلی در استنباط محتواهای دینی همگام با دانش روز اهمیت زیادی دارد که در این راستا بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه و نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی اثر گذار است.
علیدوست اظهار امیدواری کرد: فرزندان انقلاب در نهادهایی همچون جهاددانشگاهی به خوبی بدرخشند و زمینه اعتلاء و پیشرفت کشور را فراهم بیاورند و دستاوردهای خود را در اختیار مراکز دینی و حوزوی نیز قرار دهند.
وی در پایان تاکید کرد: واحدهای فناور در حوزه علوم اسلامی و مباحث دینی فرصتی مناسب برای پویایی حوزه های علمیه است که در این زمینه باید تعامل لازم صورت پذیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل