نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تیم کامپیوتر ایران، در میان 5 تیم برتر جهان

دکتر حمیدرضا عظمتی، سخنگوی بیست‌ونهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که مرحله پایانی این دوره از مسابقات جهانی به پایان رسیده اما هنوز رتبه‌بندی نهایی انجام نشده است. او گفت که اعلام نتایج نهایی نیازمند جمع‌بندی نهایی است که به‌صورت آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت.

عظمتی ضمن اشاره به نتایج اولیه این مسابقات گفت که به احتمال زیاد، تیم ایران موفق به کسب 1 مدال طلا و 3 مدال نقره از این المپیاد جهانی خواهد شد و به این ترتیب در جایگاه چهارم جهان بعد از تیم‌های ژاپن، چین و روسیه قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد که تأیید این خبر، نیازمند زمان بیشتر برای ارزیابی نهایی امتیازات است و گفت که به همین دلیل، تا این لحظه قادر به اظهارنظر قطعی و نهایی نیستیم.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر در ادامه توضیح داد که طبق قوانین این مسابقات، ۲۳ نفر اول این المپیاد مدال طلا کسب می‌کنند و بعد از آن‌ها مدال نقره و برنز اهدا می‌شود. تیم ایران موفق به دریافت 1 مدال طلا و 3 مدال نقره شده است.

عظمتی بیشترین امتیاز را در این المپیاد جهانی متعلق به کشور ژاپن اعلام کرد و گفت که بعد از آن به‌ترتیب، تیم‌های چین و روسیه قرار دارند.

او تأکید کرد که کسب رتبه اول از طرف تیم ژاپن قطعی است، چراکه تیم این کشور، موفق به کسب ۳ مدال طلا در این رقابت‌ها شده است.

عظمتی در زمینه امتحانات انجام شده در رقابت‌های جهانی کامپیوتر امسال گفت که کیفیت سؤالات امسال، در مقایسه با سال‌های قبل بالاتر بوده است و باعث افتخار است که تیم ایران توانست در میان 5 تیم برتر جهان از ۸3 کشور شرکت‌کننده قرار گیرد.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017، ضمن ابراز خشنودی از موفقیت چشمگیر تیم ایران در این مسابقات جهانی، اطلاع داد که مراسم اختتامیه و اهدای مدال‌ها، در روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه 96 در سالن اجلاس سران کشور، برگزار خواهد شد.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل