نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی نمونه بارز جهاد علمی است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی زنجان، امام جمعه سلطانیه، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ لازمه تاسیس جهاددانشگاهی زمانی احساس شد که امام راحل نمی‌خواستند تا کشور از کاروان علم و کار جهادی عقب بیافت، در نتیجه خواستار تاسیس جهاددانشگاهی در ۱۶ مردادماه سال ۵۹ شدند.
وی افزود: اگر بخواهیم به رسالت جهاددانشگاهی پی ببریم باید به این تعریف توجه جامعی داشته باشیم که آموختن علم و فن در زمینه‌های مورد نیاز اولویت یک جامعه است اما اگر این تولید خارج از معمول باشد و به‌صورت شبانه‌روزی و خارج زمان و مکان خاصی باشد به نام جهاددانشگاهی اطلاق می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اگر در اسلام به علم به عنوان جهاد نام‌برده شده ‌است باید گفت که با توجه به سوابق درخشانی که جهاددانشگاهی از خود در زمینه‌های مختلف عرضه داشته است مصداق واقعی عبادت می‌توان نام برد که در وجهه علمی این نهاد مشاهده می‌شود.
امام جمعه سلطانیه یادآور شد: جهاد به معنای مبارزه و تلاش شبانه‌روزی و دانشگاه محلی برای عرضه علم است که جهاد و دانشگاه در کنار یکدیگر قرار گرفته و معنای جهاددانشگاهی را ساخته است که در این نهاد شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی نخبگان و دانشمندان فقید کشورمان هستیم که با تلاش‌های‌شان به معنای واقعی کلمه به علم جامه عمل پوشانده‌اند.
وی افزود: امروز جایگاه و ضرورت جهاددانشگاهی بیشتر از روزهای آغازین انقلاب آشکار است؛ چراکه با توجه به هجمه‌های مختلفی که امروز از سوی دشمنان به کشورمان حادث است، اهمیت برخورداری و تولید علم بیشتر مورد توجه است، به‌طوری ‌که می‌توان به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم افزایش ارتباطات علمی رجوع کرد که از سوی دشمن یک تهدید محسوب می‌شود در نتیجه باید با تولید و اخذ علم روی پای خود بایستیم.
حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: جهاد علمی و عملی شامل همه حوزه‌ها در کشور می‌شود که مستلزم این امر شناسایی و بهره بردن از توان نخبگان است که در صورت حمایت، ما می‌توانیم شاهد فعالیت دانشمندان مخلص و انقلابی باشیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل