نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توانمندی جهاددانشگاهی برای جبران بخشی از توسعه نیافتگی سیستان و بلوچستان

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، ‌حجت السلام والمسلمین سیدمحمدموسوی اظهار کرد: راهبرد اصلی تاسیس جهاددانشگاهی در سال 59جهشی جهادی در حرکت‌های علمی و دانشگاهی کشور بود.
وی افزود: جهاددانشگاهی با تاسیس مراکز دانش بنیان و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود حرکت بسیار بزرگی را در اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام داده و به فضای بسیاری از دانشگاه‌های کشور نشاط و پویایی بخشیده است.
به گفته وی، حرکت جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر کندتر شده است و لازم است با تصمیم‌های جهادی به حرکت پرنشاط و پیوسته خود ادامه دهد.
حجت السلام والمسلمین موسوی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل‌های بالایی که در جهاددانشگاهی وجود دارد، این نهاد انقلابی می‌تواند با حرکت جهادی خود بسیاری از مشکلات توسعه نیافتگی سیستان و بلوچستان را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: سیستان وبلوچستان معادن بسیار غنی وگران بهایی دارد که جهاددانشگاهی استان باید در زمینه اکتشافات و بهره‌وری حداکثری از معادن استان تحقیقات کاربردی انجام دهد و به سرمایه گذاران ارائه کند.
امام جمعه چابهار در پایان گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب استان که با مشارکت جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، طرحی خوب برای استفاده بهینه از آب و بهره برداری حداکثری از منابع محدود استان بوده که لازم است تداوم داشته باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل