نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی در اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، دکتر سعید فرح‌بخش، اظهار کرد:دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی کشور در حال حرکت به سمت نسل سوم و چهارم هستند و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی در این خصوص پیشرو است.
وی اضافه کرد: این نهاد انقلابی بستر و زمینه‎ لازم در حوزه تحقیقات بنیادی را در کشور به وجود آورده است و در خصوص تاسیس شرکت‎های دانش‎بنیان و سلول‎های بنیادی موفق عمل کرده است.
فرح‎بخش با اشاره به راز بالندگی جهاد دانشگاهی افزود: نیروهای این نهاد با روحیه جهادی کار در زمینه علمی را شروع کردند و مأموریت‎های آن پوشش خلأهای موجود در فرآیندهای علمی کشور بود.
رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: این نهاد انقلابی پس از تأسیس سردمدار اهداف علمی کشور شد و تحقق این مهم را وظیفه و رسالت خود می‎دانست.
وی با بیان اینکه واگذاری برخی از مسوولیت‎ها به جهاددانشگاهی می‎تواند رشد کشور را شتاب دهد، خاطرنشان کرد: در بخش آموزشی دانشگاه‎ها فعالیت دارند و در این بین این نهاد می‎تواند به انجام پژوهش‎های بنیادی ورود جدی‎تری پیدا کند چراکه کشور به کار جهادی در این زمینه نیاز دارد.
فرح‎بخش عنوان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی جهاد دانشگاهی در حوزه‎های مختلف می‎تواند خلأ و مشکلات علمی کشور را پر و مرتفع کند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: مشکلات اساسی فراوانی در کشور وجود دارد که حل آنها نیازمند یک جهش علمی و عظیم است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی که دارای انعطاف است می‎تواند به مرتفع کردن آنها ورود پیدا کند.
وی اظهار کرد: برای اینکه فعالیت‎های این نهاد نمود بیشتری پیدا کند نیاز است که مسئولین نظام جهاد دانشگاهی را حمایت کنند و زیر ساخت‎ها را برای فعالیت آن فراهم کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل