نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خنک‌کننده‌های طبیعی برای بدن در فصل تابستان

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، یک متخصص طب سنتی گفت: یکی از مواردی که از گرمازدگی جلوگیری می کند مصرف سرکه انگبین است که یا به صورت شربت و یا همراه با کاهو مصرف می شود و مانند یک کولر درونی عمل می کند.

رسول حیدری اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان نیاز بدن به ویتامین C افزایش پیدا می کند،  مصرف شربت عسل با لیمو ترش تازه را نیز نباید فراموش کرد.
وی افزود: آب زرشک مناسب گرم مزاج‌هاست ولی برای افرادی که افت فشار دارند باید با ملاحظه مصرف شود، همچنین گرمک و میوه های آبدار را در میان وعده های خود قرار دهید و درلیست غذایی خود از خورشت کدو و بامیه استفاده کنید.
حیدری اضافه کرد: در تابستان برای در امان ماندن از گرما لباس های خنک، نخی و روشن بپوشید. از آب ولرم استفاده کنید و خوردن نوشیدنی های کافئین دار را به حداقل رسانید. برای محافظت از پوست و چشم حتما از عینک آفتابی و نقاب استفاده کنید. هنگام ورود به خانه با آب ولرم دست و صورت خود را بشورید و کفش های راحت بپوشید. اگر با ورزش کردن دچار علائمی مانند استفراغ، سر درد، گرفتگی عضلات، شدید، بدانید که به دلیل کم آب شدن بدن و گرما زدگی است.
تابستان فصلی با طبیعت گرم و خشک است که غذاهای گرم و خشک مانند سرخ کردنی ها، ادویه تند وکباب باید به حداقل مصرف برسد و میوه های طالبی، گرمک و هندوانه در تغذیه گنجاانده شود تا از گرمازدگی جلوگیری شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل