آلفابت همچنان برای گوگل به درد بخور است

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، آلفابت که یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ و شرکت والد گوگل نیز است، در جنگ قانون رقابتی با اتحادیه اروپا است اما همچنان درامد خوبی دارد. ماه گذشته اتحادیه اروپا شرکت گوگل را انحصارطلب خطاب کرد و برای تبلیغات خود در مقایسه با رقیبان ۲٫۷۴ میلیارد دلار جریمه کرد. در حالی که انتظار می‌رفت گوگل از این جریمه شکایت کند، بودجه این جریمه را فراهم می‌کند.

در اواخر ماه ژوئن، برخلاف انتظارات، فروش و عواید شرکت الفابت افزایش پیدا کرد. فروش این شرکت ۲۶٫۱ میلیارد دلار بالا رفته که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است. این فروش حتی از میزان پیش‌بینی شده‌ها هم بیشتر است.

بنابر بیانیه های این شرکت، ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل، عضو هیئت مدیریه شرکت الفابت شده است. گزارشات مالی این شرکت نشانگر این موضوع است که الفابت، روی تأثیر بی‌نظیر خود در بازارهای جهانی حساب ویژه ای باز کرده است. جدا از جریمه اتحادیه اروپا، وزارت کار امریکا در حال بررسی پرداخت حقوق و عدم برابری جنسیتی در حقوق پرداختی کارکنان این شرکت است.

اوایل امسال این شرکت در کنار ویدئوهای گروه‌های تندرو در یوتیوب تبلیغاتی را بر عهده گرفت که جنجال بسیاری به دنبال داشت و در پی آن، شرکت‌های بزرگی مانند پپسی، همکاری خود را با این شرکت قطع کردند.

وایمو، واحد خودروسازی الفابت، با شرکت اوبر بر سر تولید ماشین‌های خودران درگیری‌هایی داشتند. گفته می‌شود گنجینه‌ای از اسناد این شرکت توسط یکی از مهندسین سابق آن که حال حاضر در اوبر فعالیت می‌کند، دزدیده شد است.

اگرچه جریمه اتحادیه اروپا برای الفایت پولی به حساب نمی‌آید، اما قانون رقابتی که گوگل را درگیر خود کرده، جدی است؛ چراکه بخش تبلیغات شرکت گوگل با فیس‌بوک رقابت می‌کند که حدود ۹۰ درصد درامد الفابت را تشکیل می‌دهد. به غیر از تبلیغات، الفابت، درزمینه ساخت اتومبیل‌های خودران، پایه‌گذاری و فرستادن امواج وای فای در مناطق دورافتاده و زمینه‌های این‌چنینی فعالیت پررنگی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا