نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مبارزه با فرهنگ غربي و ترويج فرهنگ ايراني اسلامي از اهداف تشکيل جهاددانشگاهي در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمد خالدي، با اشاره به اينکه جهاددانشگاهي، يک نهاد انقلابي است که پس از پيروزي انقلاب اسلامي شکل گرفت، اظهار کرد: مأموريت اين نهاد از همان ابتداي تشکيل، جهادي عمل کردن در عرصه‌هاي گوناگون بوده است.
وي افزود: جهاددانشگاهي بر اساس ضرورت و در راستاي مبارزه با فرهنگ غربي در آن زمان و ترويج فرهنگ ايراني اسلامي تشکيل شد و همواره اين امر از برنامه‌هاي مورد توجه در اين نهاد است.
اين نماينده مجلس تاکيد کرد: استفاده از فارغ‌التحصيلان داراي ايده و دانش و حمايت علمي و مالي آنان از اقداماتي است که مي‌تواند توسط جهاددانشگاهي انجام شود.
خالدي با اشاره به اينکه بيش از 90 درصد از فعاليت‌هاي يک دانشگاه با معاونت آموزشي و فرهنگي مرتبط است، تصريح کرد: اين نهاد به عنوان يک دانشگاه بايستي فعاليت‌هاي موفق و نتيجه بخش دانشگاه‌هاي برتر کشور و دنيا را سرلوحه قرار دهد و اين گونه در اشتغال جوانان موثر واقع شود.
وي فعاليت در خصوص استفاده بهينه از آب در حوزه آب شرب و کشاورزي، صنايع پايين دستي کشاورزي، گردشگري و تربيت دانشجو و فارغ التحصيل داراي دانش کاربردي همراه با بينش را از پتانسيل‌هاي موجود در جهاددانشگاهي استان برشمرد.
عضو کميسيون انرژي مجلس خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهي که با تلاش در زمينه‌هاي علم، فناوري، فرهنگ و آموزش، به عنوان يک برند بزرگ در کشور مطرح است در تعامل با ساير دستگاه‌هاي اجرايي مي‌تواند همانند بسياري از دانشگاه‌هاي برتر جهان با انجام طرح، پروژه و فعاليت پژوهشي همراه با نظرات کارشناسي دقيق در توسعه کشور نقش به سزايي ايفا کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل