درمان سخت ترین سرطانها با مدلسازی های رایانه ای

در سالهای اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند که مجموعه ای از بیماری ها که تحت عنوان سرطان شناخته می شوند درحقیقت صدها بیماری متفاوت و متمایز از هم هستند.

درحالی که هر یک از این بیماری ها خود را با ظاهر و ساختاری متفاوت نمایان می سازد، تشخیص نوع سرطان کار بسیار دشواری است که موجب شده تا پزشکان و متخصصان نگرشهای متفاوتی برای درمان این بیماری داشته باشند.

اکنون محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه ای دانشگاه MIT با همکاری بیمارستان عمومی ماساچوست بر روی مدل رایانه ای کار می کنند که با تکیه بر اطلاعات مربوط به وضعیت بیمار، بهترین شیوه درمان سرطان را به تیم پزشکان پیشنهاد می دهد. نتایج این دستاورد جدید در شماره جدید نشریه انجمن انفورماتیکس پزشکی آمریکا منتشر شده است.

محققان در این بررسی بر روی سه نوع شایع از سرطان غدد لنفاوی متمرکز شده اند که خود شامل 50 زیرگونه است که به سختی از یکدیگر قابل تشخیص هستند.

این مدل رایانه قابلیت های زیادی دارد به طوریکه با تجمیع داده هایی که در اختیار آن قرار می گیرد بهترین شیوه درمانی را مقابله به هر نوع سرطان ارایه می کند و این کار را برای تیم پزشکان به مراتب راحت تر می کند.

مقایسه صورت گرفته نشان می دهد این روش جدید در قیاس با روشهای فعلی رویارویی با سرطان تا 10 درصد دقیق تر عمل می کند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا