جهاددانشگاهي سنگري مهم براي حفظ، تقويت و توسعه علم و فناوري در کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اردشير نوريان، با اشاره به اينکه جهاددانشگاهي در کشور نمادي از سعي و خدمت صادقانه است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به معناي تلاش بيشتر و مضاعف است و فعاليت جهادي منشا آباداني و پيشرفت در کشور شده است.
وي افزود: انقلاب شکوهمند اسلامي ايران با هدف ايجاد ساختار و نظمي نوين در تمام ابعاد سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و علمي شکل گرفت و جهاددانشگاهي نيز به دنبال آرمان‌ها و اهداف بزرگ بنيان‌گذار انقلاب اسلامي که همواره به دنبال پايه‌گذاري حرکت‌هاي جديد بود، تأسيس شد.
 نوريان تصريح کرد: جهاددانشگاهي مي‌تواند مکتب پيشرو ايراني در قلمرو علمي و آموزشي تلقي شده و با رصد نيازهاي جامعه ايراني به ويژه در حوزه‌هايي چون ارتباط صنعت و دانشگاه، پيوند بازار کار با مراکز علمي و دانشگاهي و پاسخگويي به خواسته‌هاي فضاي کسب و کار با آموزش مهارت‌هاي نوين، گام بزرگي را به‌منظور ارتقاء سطح مهارت‌ها و تخصص‌هاي عملي و در نهايت اشتغال‌زايي نسل جوان بردارد.
 وي با اشاره به اينکه جهاددانشگاهي سنگري مهم براي حفظ، تقويت و توسعه علم و فناوري در کشور بوده است، بيان کرد: خدمت رساني به مردم در مرکز آموزش عالي جهاددانشگاهي در مسير پيشرفت کشور رو به عزت و کرامت حرکت کرده است.
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: به برکت تلاش‌هاي صورت گرفته در جهاددانشگاهي گام‌هاي مهمي براي حل مشکلات کشور در حوزه‌هاي مختلف برداشته شده است.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مجموعه فعاليت‌هاي صورت گرفته در جهاد دانشگاهي به ويژه در حوزه توليد علم و درمان نازايي و … در سطح کشور بسيار مهم و ارزنده است.
وي با اشاره به اينکه جهاددانشگاهي در عرصه‌هايي که تلاش جهادي کم رنگ بود، ورود پيدا کرده است، اضافه کرد: اين نهاد سعي کرده با مراقبت از فضاي فرهنگي، فرهنگ جهادي را حاکم کند و به دليل اينکه فضاي کار در جهاددانشگاهي با ديگر فضاهاي اداري متفاوت است و بايستي جهادگران مراقبت بيشتري در انجام امور کاري خود داشته باشند.
اين نماينده مجلس اظهار کرد: موفقيت و فعاليت در زمينه‌هاي تحقيقاتي و علمي جهاددانشگاهي را از ساير نهادهاي انقلابي متمايز کرده است.
وي رمز ماندگاري جهاددانشگاهي را انجام کارهاي متعدد پژوهشي و علمي دانست و گفت: سرمايه گذاري براي آينده علمي و تحقيقاتي ايران در سطوح بين المللي، در راستاي نيازهاي کشور است که موجب ماندگاري جهاددانشگاهي مي‌شود.
 
 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا