نقش افکار در رشد یک نوع تومور مغزی

به گزارش ایرنا از ساینس، این مطالعه نشان می دهد که هرچه افراد زمان بیشتری را برای تفکر در مورد مسایل مختلف، از جمله تحلیل یک فیلم یا تصمیم در مورد نوع غذای شام، صرف کنند، بافت غیر طبیعی این تومور خاص بزرگتر می شود. این تومور خاص وابسته به فکر، گلیوم پیشرفته (گلیوم درجه بالا) نام دارد.

مطالعات نمونه های حیوانی نشان می دهد که تومور مغزی برخی جوندگان، زمانی که سلول های عصبی فعالیت زیادی دارند، بزرگتر می شود و رشد آن سریعتر است.

محققان، سلول های سرطانی مغز موش را با استفاده از نور، تحریک و فعال کردند و نتایج نشان داد که رشد تومور به طرز شگفت آوری افزایش می یابد.

محققان احتمال می دهند که تومورها، سیگنال های شیمیایی را به خود اختصاص می دهند. مغز از این سیگنال های شیمیایی برای حمل اطلاعات و محافظت از خود استفاده می کند. سلول های تومور از این سیگنال ها به نفع خود استفاده می کنند و مدام بزرگ و بزرگتر می شوند.

با انجام این آزمایش، مراحل رشد تومور در گلیوم پیشرفته کاملا مشخص شده است و محققان به دنبال روشی برای درمان هستند. آنان بر این باورند که با مسدودکردن مسیرهای شیمیایی که تومور برای رشد به آنان وابسته است، می توان فعالیت سلول های تومور مغزی را محدود کرد، زیرا نمی توان از مریض درخواست کرد که فکر نکند. 

از دید پایگاه ساینس، این خبر عجیب ترین و تکان دهنده ترین تیتر خبری در این هفته اعلام شده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه cell منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا