نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

"باور به توانايی" ضرورت تشكيل جهاددانشگاهی از نگاه امام خمينی(ره) بود

به گزارش سیناپرس، داريوش طاهري، ضمن گراميداشت فرارسيدن 16 مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهي، افزود: امام راحل در بخشي از بيانات خود درباره ضرورت تشكيل جهاددانشگاهي مي‌فرمايند: "باورتان باشد که خود "ما هم می‌توانیم" صنعتی داشته باشیم و می‌توانیم ابتکاری داشته باشیم، همین "باور توانایی"، شما را توانا می‌کند".
وي ادامه داد: تشكيل جهاددانشگاهي براي تبيين اهداف خاصي محقق شد كه در اين زمينه وظايفي نيز براي مجموعه تعريف شد كه از آن جمله مي توان به مواردي چون تبلیغ‌ و ترویج‌ فرهنگ‌ و هنر اسلامی‌، برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ و ایجاد آمادگی‌ فكری‌ و مكتبی‌ جوانان‌ به‌ ویژه‌ دانش‌آموزان‌ دبیرستانی‌ و دانشجویان‌، مقابله‌ با غرب‌گرایی‌ و انحرافات‌ فرهنگی‌، پیگیری‌ طرح‌های‌ تحقیقاتی‌، حمایت‌، جذب‌ و تشویق‌ دانشجویان‌ و پژوهشگران‌ جوان‌ و مستعد و برنامه‌ریزی‌ و ایجاد شرایط‌ و امكانات‌ لازم‌ برای‌ فعالیتهای‌ علمی و پژوهشی‌ آنان‌ برمبنای‌ شناخت‌ مشكلات‌ واقعی‌ و نیازهای‌ تخصصی‌ جامعه‌، و ایجاد تشكیلات‌ آموزشی‌ و تحقیقاتی‌ و مشاركت‌ در ایجاد زمینه‌های‌ مناسب‌ برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ اشاره كرد.
فرماندار گرمسار تصريح كرد: جهاددانشگاهی نهادی پیشرو و پویا در حوزه های علم و فناوري است همچنين با فعالیت متنوع و گسترده در حوزه های علم، پژوهشي، فرهنگ و آموزش شناخته مي‌شود، و بر طبق همين ويژگي خاص، يكي از نهادهاي پيشرو در تولید دانش بنیان بوده و با روحيه جهادي، اين مهم را گسترش داده و آموزش تخصصی را در بهترین وضعیت به جامعه هدف خود ارایه كرده است.
طاهري اضافه كرد: جهاددانشگاهی که به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور محسوب می‌شود در برنامه‌های کلان کشور نیز نقش اساسی دارد به طوریکه یکی از نهادهای تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز جهاددانشگاهی است. جهاددانشگاهي نهادي انقلابي است كه در سه دهه گذشته با روحيه‌اي جهادي، هر كجا احساس كرده خلاء وجود دارد و مشكل بايد به‌ شكلي متفاوت حل شود، با تمام توان وارد كارزار شده و خوش درخشيده.
وي اظهار كرد: نمونه موفقيت‌هاي جهاددانشگاهي را مي‌توان در عرصه‌هاي مختلف، از جمله موفقيت اين نهاد در راه‌اندازي پژوهشگاه رويان، مشاهده كرد. مقام معظم رهبري نيز در ديدارهايي كه جهادگران به حضور ايشان رسيده‌اند و همچنين در بازديد از پژوهشگاه رويان، بر فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي مهر تاييد زده‌اند و همين موضوع موجب تقويت روحيه جهادي در مجموعه شده است.
فرماندار گرمسار همچنين گفت: جهاددانشگاهی با درک مسایل و مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی و به منظور بهره‌گیری از توانایی‌های بالقوه آنان برای ایجاد زمینه‌های اشتغال قشر تحصیل کرده، فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی خود را در زمینه اشتغال در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ با توسعه فعالیت‌های خود سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها راتأسیس نمود که در ۴ حوزه آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی و امور اجرایی فعالیت می‌نماید
طاهري همچنين از فعاليت هاي جهاددانشگاهي استان سمنان در حوزه پژوهش، فرهنگي و خصوصاً آموزشي تمجيد كرد و گفت: جهاددانشگاهي استان سمنان نيز با روحيه جهادي منحصر به فرد در تمام زمينه‌هاي پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و رسانه خوش درخشيده است.
وي ادامه داد: در ارزيابي بين ۴۳ مركز آموزش علمي كاربردي جهاددانشگاهي، ۱۰ مركز برتر شناسايی شدند و مركز آموزش علمی كاربردی جهاددانشگاهی سمنان توانست براي چهارمين سال متوالی به عنوان مركز برتر معرفی شود. این موسسه، پيش از اين از سال هاي ۹۱ تا  95 نيز جزء ۱۰ مركز برتر آموزش علمی كاربردی جهاددانشگاهی معرفي شده بود و در حال حاضر نیز همسو با دولت محترم تدبیر و امید در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مطلوب در حال فعالیت است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل