نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقش کلیدی جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالصمد ناصری امام جمعه خسروشاه آذربایجان شرقی به مناسبت ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس این نهاد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی توانسته است در راستای اهداف جهادی و مجدانه خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق ببخشد و فرهنگ پویای اسلامی را تبلیغ کند.
وی افزود: این نهاد نماد تلاش ارزشمند و متعهدانه فرزندان ملت مسلمان و انقلابی ایران برای استقلال ملی است.
وی با اشاره به نقش کلیدی جهاددانشگاهی در توسعه اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد جهادی و علمی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشگاه‌ها به‌ ویژه ورود موثر و کارآمد به حوزه علوم انسانی و اسلامی نقش کلیدی ایفا‌ کند.
حجت‎الاسلام‌ ناصری، یادآور شد: جهاددانشگاهی باید با تلاش و کوشش و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه گام بردارد.
امام جمعه خسروشاه، افزود: فضای دانشگاه قبل از انقلاب این گونه بود که ایرانی نمی‌تواند استقلال داشته باشد و همیشه باید در برابر غرب دستش داراز باشد،اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این احساس خود باوری که ما می‌توانیم به وجود آمد و از همان اول انقلاب قشر دانشگاهی را به این نتیجه رساند که باید خود اتکایی را برای استقلال در همه ابعاد آغاز کنند .
حجت‌الاسلام ناصری، با اشاره به لزوم افزایش وظایف جهاددانشگاهی تاکیدکرد: وظایف جهاددانشگاهی در بدنه دانشگاهی کشور افزایش یابد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل