نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی کتاب طب عمومی مورتاگ

به گزارش سیناپرس، دکتر علی سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: طب عمومی طب پایه است و همه بیماری ها را شامل می شود و نگاه تشخیصی و درمانی در آن باید یک نگاه جامع و کل نگر باشد؛ در طب عمومی باید تمام بیماری ها به صورت کلی و با توجه به شرایط فیزیکی و روانی درنظرگرفته شوند و با توجه به این موارد تشخیص و درمان صورت گیرد.

وی افزود: بنابراین در این کتاب رفرنس طب عمومی، اطلاعات جامعی از تمام موارد مربوط به جسم و روان در بیماری های مختلف جمع آوری و ارائه شده است.
سجادی با بیان اینکه نویسنده این کتاب پروفسور مورتاگ استرالیایی است، ادامه داد: این کتاب در چین، روسیه، استرالیا و نیوزیلند رفرنس اصلی آموزش طب عمومی است و به صورت ترجمه شده مورد استفاده قرار می گیرد.
دبیر اجرایی گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی در خصوص ترجمه این کتاب در ایران نیز گفت: این کتاب به سه جلد تقسیم شده است و درحال حاضر جلد اول آن ترجمه شده و دو جلد دیگر نیز به زودی آماده و منتشر می شود.
سجادی ادامه داد: صفحه آرایی این کتاب به گونه ای صورت گرفته که شماره صفحات کتاب اصلی با کتاب ترجمه شده تطابق داشته باشد و در شکل صفحات، جداول، رنگ و تصاویر آن امانت داری نسبت به کتاب اصلی صورت گرفته است.
وی در خصوص بومی سازی این کتاب مطابق با بیماری های موجود در کشور گفت: از متن کتاب هیچ مطلبی کاسته نشده و کاملا امانت داری به متن اصلی در ترجمه و حتی صفحه آرایی کتاب لحاظ شده است و برای بومی سازی مطالب آن در هر جایی که لازم بوده با اضافه کردن مطالب به صورت حاشیه نویسی این بومی سازی صورت گرفته و در مورد بیماری های بومی ایران، داروهای موجود و روش های درمانی توضیحاتی ارائه شده است.
عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی اظهار کرد: این کتاب در انتشارات تیمورزاده چاپ شده و در حاشیه نهمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی در مرکز همایش های رازی با حضور دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور رونمایی می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل