عملکرد الکامپ در سه دوره‌‌

ناصرعلی‌ سعادت، رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور در مراسم پایانی نمایشگاه الکامپ امسال، با اشاره به فعالیت مثبت و مؤثر سازمان نصر کشور به عنوان مسئول برگزاری نمایشگاه گفت که این سازمان هر ساله برای ارتقاء کیفیت این رویداد کوشیده است.

او تأکید کرد که در فاصله حدوداً شش ماهه برگزاری نمایشگاه قبلی تا نمایشگاه فعلی، با وجود آن‌که دولت در حال عوض‌شدن است و رویداد انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز تعطیلات نوروز را در این مدت پشت سر گذاشته‌ایم، سازمان نصر موفق شده است با تلاش‌های پیگیر خود، نمایشگاه را 70 درصد توسعه دهد.

سعادت در همین راستا به افزایش تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت که تعداد آن‌ها از 500 به 800 رسیده است ضمن آن‌که دستگاه‌های دولتی نیز استقبال بهتری از نمایشگاه کرده‌اند.

او در مجموع روند حرکت الکامپ را صعودی و روبه‌رشد ارزیابی کرد و افزود که هنوز آن‌طور که باید از الکامپ راضی نیستیم اما بدون‌شک نمایشگاه امسال، بهترین نمایشگاهی است که در 3 سال گذشته برگزار شده است. همچنین اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه سال آینده، پربارتر باشد و 200 درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه الکامپ را ایجاد دستاوردهای اقتصادی برای بدنۀ صنعت کشور عنوان و تأکید کرد که الکامپ راهی برای کاسبی نیست. او به‌عنوان مثال از رشد 3 برابری استارت‌آپ‌ها نام برد که درنتیجۀ حمایت از آن‌ها در طول سه دوره برگزاری نمایشگاه رخ داده است. در همین راستا، رونمایی از شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ICT از دیگر دستاوردهای بزرگ الکامپ است.

باقر بحری، مسئول کمیته اجرایی نمایشگاه، از دیگر سخنرانان مراسم پایانی بود که ضمن تأکید بر این نکته که نمایشگاه‌ها باید رویدادمحور باشند و از شکل سنتی فاصله بگیرند، گفت درگذشته نمایشگاه به‌منظور نمایش محصول برپا می‌شد اما  امروزه ماهیت نمایشگاه تغییر کرده و از آن دیدگاه سنتی فاصله گرفته است.

او درخصوص بررسی عملکرد سازمان نظام صنفی به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه توضیح داد که امسال الکامپ‌ترند را راه‌اندازی کردیم و سال آینده یک سالن اختصاصی خواهد داشت اما الکام‌گیم پیشرفت خوبی نداشت و سال آینده به آن رسیدگی خواهیم کرد. همچنین در نمایشگاه سال بعد حتماً یک سالن به اشتغال اختصاص خواهد گرفت.

مسئول کمیته اجرایی نمایشگاه از دیگر اقدامات امسال نمایشگاه، به عقد قرارداد با سبیت اشاره کرد و گفت که باوجود آن‌که دوره قبل هم در سبیت حضور داشتیم اما طبق قرارداد اخیر حضور پررنگ‌تری در آن خواهیم داشت.

بیست و سومین دوره نمایشگاه الکامپ از ۳۰ تیرماه تا ۲ مردادماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا