«بی ام و» در گرداب

اگرچه بی ام و این ادعاها را تکذیب کرده اما صنعت خودروسازی دنیا هنوز از شوک فریبکاری فولکس واگن در ماههای گذشته به طور کامل خارج نشده است. این شرکت متهم به آن شده بود که با دستکاری در سیستمهای تشخیص نرم افزاری، سطح آلاینده بودن خودروهایش را کمتر از حد واقعی نشان می داد و حالا این بیم وجود دارد که چنین فریبکاری بار دیگر صنعت خودروسازی دنیا را به چالش بکشاند.

با این حال بی ام و ادعاهای اخیر را که در رسانه ها مطرح شده رد کرده و اعلام کرده که همدستی این شرکت با رقبای دیگر در طراحی خودروهایی که آلاینده بودنشان به درستی مشخص نمی شود کذب محض است.

در بیانیه این شرکت آمده است: خودروهایی که در بی ام و تولید می شوند منطبق بر معیارهای تعیین شده بوده و هرگز دستکاری نمی شوند.

این خودروساز همچنین اتهامات مطرح شده درخصوص خودروهای دیزل ساخته شده در آن را که مجهز به موتور دیزل 6 هستند هم رد کرده است. اخیرا این ادعا مطرح شده که سیستم حذف آلاینده های احتراقی این دسته از خودروهای بی ام و به درستی کار نمی کند زیرا بخشی از سیستم موتوری آن یعنی مخزن AdBlue که در فرآیند حذف آلاینده ها نصب شده بسیار کوچک بوده و به همین دلیل عملکرد درستی ندارد.

اتفاقاتی که درخصوص فولکس واگن روی داد و صنعت خودروسای دنیا را در شوک فرو برد کارشناسان این صنعت را نگران کرده و آنها بیم آن را دارند که حالا یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا هم وارد چنین گردابی شده باشد.

مترجم : مهدی پیرگزی

مبنع : autoblog

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا