کسب و کاری با فناوری چاپ سه بعدی

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،با توجه به گفته‌های ویکی هولت، مدیرعامل پروتو لبز، با ادامه‌ی رشد صنعت چاپ سه‌بعدی، تولید انبوه دیجیتالی در سراسر اروپا در حال افزایش است. این شرکت آمریکایی سریع‌ترین تولیدکننده‌ی نمونه‌های اولیه‌ی سفارشی و تولیدات کم قطعات بوده و با خریدن شرکت آلمانیِ آلفا فورم ای‌جی و راه‌اندازی خدمات تولید افزاینده (سه‌بعدی) در انگلیس، بازارهای خود را تا اروپا گسترش داده است.
ویکی هولت، رییس و مدیرعامل پروتو لبز، به آی‌بی‌تایمز انگلیس گفت بعدازاینکه نیاز شدید برای تولید سه‌بعدی بین مشتریان دیده شد، تصمیم برای شروع راه‌اندازی عملیات چاپ سه‌بعدی در تأسیسات تلفورد در ماه سپتامبر گرفته شد.
او گفت: “قبل از اینکه ما وارد بخش چاپ سه‌بعدی شویم، با مشتریانی که از دیگر خدمات ما استفاده می‌کردند صحبت کردیم و ۷۵% آن‌ها در ابتدای روند تولید خود برای کار بر روی تصویر کلی و طراحی، از چاپ سه‌بعدی استفاده می‌کردند.”
“برای همین اضافه کردن این کار به کارنامه‌ی کاری خود، یک تصمیم استراتژیک آسان بود. دلیل این کار جذب بخش بیشتری از سرمایه‌ی مشتری‌های ما بود و درواقع کمک به آن‌ها برای رساندن ایده‌های خود به بازار، از تصویر کلی تا ساخت محدود محصول بود. برای همین هرروزه مهندسانِ طراح بیشتری از این خدمات برای رساندن سریع قطعات به دست مشتریان خود استفاده می‌کنند.”

تفاوت پروتو لبز با دیگر شرکت‌های تولیدی این است که این شرکت، تمام دادوستدهای خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. سازندگان، فایلِ اتوکد طرح‌های سه‌بعدی خود را در وب‌سایت پروتو لبز بارگذاری می‌کنند، و شرکت در عرض چند ساعت جواب آن را می‌دهد. هولت می‌گوید که این ‌زمانی هیجان‌انگیز است چون ما شاهد افزایشِ ساخت دیجیتالی و نوآوری‌ها در این صنعت هستیم.
او گفت: “باید به شما بگویم که من هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی حالا برای صنعت تولید به هیجان نیامده‌ام. من ۳۵ سال را در ساخت و تولید گذرانده‌ام و به دلیل نوآوری‌ها و اتفاقاتی که در تولید دیجیتالی می‌افتد، حالا هیجان‌انگیزترین زمان برای بودن در این صنعت است.”
“ما تولیدکننده‌ی دیجیتالی هستیم، با ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار، قطعات را با سرعتی زیاد و بسیار مقرون‌به‌صرفه به مشتریان تحویل می‌دهیم، چه برای یک قطعه باشد و چه برای ۵۰۰۰ قطعه. این کار نوآوری را سرعت می‌بخشد و هرروزه شرکت‌های بیشتری متوجه می‌شوند که نوآوری نیروی حیاتی برای به جلو راندن شرکت آن‌ها است. ما به تولیدکنندگان کمک می‌کنیم با هزینه‌ی کم‌تر و با سرعت بیشتر به جلو حرکت کنند‌.”

هولت، که به‌منظور تبدیل پروتو لب به‌عنوان یک شرکت میلیارد دلاری در فوریه‌ی ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیرعامل استخدام شد گفت که دو روند به گسترش آن‌ها کمک کرد. افزایش استفاده از اتوکد سه‌بعدی و متمرکز شدن بر روی سرعت در بازار.
“اول موضوع افزایش در طراحی با اتوکد سه‌بعدی است، این برای ما حیاتی است چون مدلِ ما با بارگذاری یک مهندس بر روی وب‌سایت تجارت الکترونیک ما آغاز می‌شود و سپس نرم‌افزار ما در طی چند دقیقه به‌صورت مجازی آن قطعه را ساخته و در جواب درخواست مشتری آن را ارسال می‌کند و طی چند روز قطعه‌ی سفارشی ساخته می‌شود. برای همین گسترش ساخت سه‌بعدی و طراحیِ اتوکد سه‌بعدی مهم است.”
“چیز دیگری که کمک زیادی به مدلِ ما کرد این موضوع بود که مهندسان و درمجموع شرکت‌های زیادی بر روی عامل سرعت در بازار تمرکز کرده‌اند. مشتریان و محیط تجارتِ شرکت با شرکت نیاز به ‌سرعتی در ابداعات داشتند که قبل از این وجود نداشت. ما کمک کردیم که این سرعت به بازار داده شود. و همین‌طور سفارشی‌سازی انبوه به وجود آمده است. همه‌ی ما متوجه شده‌ایم که به چیزهایی خاصِ خودمان احتیاج داریم. این دنیای نیازهای ‘من’ است. و این کار هم نیازمند آن است که ما سریع‌تر ابداع کرده و این نوآوری را در تعداد پایین‌تر و اقتصادی‌تر تولید کنیم. و ما این کار را به‌خوبی در پروتو لبز انجام می‌دهیم.”

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا