نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور 64 درصدی دختران در رقابتهای ششمین المپیاد دانش آموزی نانو

مسوول حوزه دانش آموزی ستاد ویژه ستاد نانو در گفت و گو با ایرنا، افزود: رقابتهای المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو به صورت دو مرحله ای برگزار می شود که امروز از ساعت 14 شاهد آغاز همزمان آزمون کتبی ششمین دوره این المپیاد در 132 شهر کشور خواهیم بود.

سیدمجتبی قدمگاهی شمار شرکت کنندگان در این دوره از رقابتها را 28 هزار و 479 نفر اعلام کرد و گفت: 18 هزار و 183 نفر از متقاضیان حضور در این المپیاد را دختران و 10 هزار و 296 نفر را پسران دانش آموز مقطع متوسطه تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در آزمون مرحله اول المپیاد لازم است در مدت180 دقیقه به 60 سؤال چهارگزینه ای از مباحث مختلف فناوری نانو مانند مفاهیم و مبانی علوم نانو، روش های ساخت در مقیاس نانو، نانومواد و نانوساختارها، شبیه سازی در مقیاس نانو، کاربرد نانو در صنایع مختلف و مشخصه یابی نانومواد پاسخ دهند.

به گفته قدمگاهی، پس از برگزاری آزمون کتبی، 30 نفر از برترین های رقابت ها به مرحله دوم راه می یابند که در تابستان امسال طی یک دوره 10 روزه ضمن فراگرفتن آموزش های تخصصی نانو از جمله روش های ساخت و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه های شبیه سازی نانو و بازدید از مراکز فعال کشور در این حوزه به رقابت عملی با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی برگزاری المپیاد علوم و فناوری نانو در سطح دانش آموزی را از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: اولین دوره المپیاد در سال 1389 برگزار شد که همه ساله تعداد علاقمندان به حضور در این رقابت ها روبه افزایش بوده است. 

قدمگاهی به همکاری 200 پژوهش سرای آموزش و پرورش در برگزاری این رقابت علمی اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و 500 نفر از همکاران آموزش و پرورش در سراسر کشور نیز در برگزاری ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو مشارکت دارند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی مسوول حوزه دانش آموزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تعداد داوطلبان حاضر در اولین دوره المپیاد دانش آموزی نانو یک هزار و 200 نفر بود که با روند صعودی سالیانه اکنون تعداد آنها به بیش از 28 هزار و 400 نفر رسیده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل