نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرکز ملی پایش محیط کسب و کار رونمایی می شود

به گزارش سیناپرس،مهرناز اصفهانی کارشناس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار در گفتگو با مهر گفت: با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و وزارت اقتصاد، مرکز ملی پایش محیط کسب‎‌وکار، راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این مرکز، اطلاع‌رسانی به متقاضیان مجوزهای کسب و کار به عنوان سرویسی در پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک است.

اصفهانی با بیان اینکه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، گفت: این مرکز با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در ذیل وزارت امور اقتصاد و دارایی راه اندازی شده است.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را اطلاع رسانی به متقاضیان مجوز کسب و کار، اطلاع از فوریتهای کسب و کار و آشنایی با قوانین مرتبط با فرایندهای صدور مجوز برای توسعه کسب و کار عنوان کرد.

به گفته وی مطابق با شاخص جهانی کسب و کار که از سوی بانک جهانی همه ساله اعلام می شود افزایش رتبه ایران در این شاخص می تواند به جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد کمک کند

اصفهانی افزود: براین اساس مرکز ملی پایش محیط کسب و کار با فراهم کردن بستری قصد دارد به توسعه کسب و کار در کشور کمک کند تا جایگاه ایران در این شاخص جهانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ظرف مدت چند روز آینده این مرکز با حضور وزرای ارتباطات و اقتصاد رونمایی رسمی می شود، ادامه داد:  این مرکز در ۴ بخش شامل سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)، پایگاه اطلاعاتی قوانین و مقررات محیط کسب و کار ، سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز (دادور) و مرکز فوریتهای محیط کسب و کار فعالیت می کند.

به گفته وی، دسترسی به این مرکز از طریق سامانه مرکز ملی محیط کسب و کار و نیز از طریق اپلیکیشن اندرویدی برای کاربران موبایل فراهم است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل