نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازگشت به دنیای فرمول یک

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، کاسورث که در سال ۲۰۱۳، مسابقات را ترک کرده، اینک با مقررات جدید پیشرانه‌ها، احتمال بازگشت آن وجود دارد. به گزارش Motorsport، این کمپانی هنوز بازگشت خود به دنیای فرمول یک را نهایی نکرده، امّا شرایط در این رابطه مثبت به نظر می‌رسد.
کاسورث اخیراً در یک همایش در رابطه با قوانین جدید پیشرانه که از سال ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود، حضور داشته است. فرمول یک همچنان به موتورهای توربوشارژر V6 با سیستم کمکی هیبرید وفادار خواهد بود، امّا در همین حال، به دنبال کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی پیشرانه است. هال ریسیگر (Hal Reisiger)، مدیرعامل کاسورث در گفتگو با Motorsport از این موضوع خبر داده که این کمپانی در حال حاضر به دنبال یافتن تیم‌های فرمول یک برای شراکت با آنهاست: فکر می‌کنم که حمایت مناسبی از تیم‌های کنونی داریم. با برخی از آنها گفتگوهایی انجام داده‌ایم که باعث شده به روند کار متعهد شویم. هر چه تعداد تیم‌های بیشتری برای مدت طولانی‌تر قرارداد ببندند، شرایط برای ما بهتر خواهد بود. ولی ما برخی توافق‌های شفاهی با برخی تیم‌های کنونی و آینده فرمول یک داشته‌ایم که به ما اجازه می‌دهد که یک شریک تأمین‌کننده پیشرانه قابل‌اعتماد و پایدار باشیم.

کاسورث در حال حاضر، در حال جمع‌آوری رأی برای کنار گذاشتن سیستم‌های احیای انرژی حرارتی از خودروهای کنونی در فرمول یک است؛ چرا که معتقد است این سیستم‌ها بسیار غیرقابل‌اعتماد هستند و توسعه آنها گران تمام می‌شود. «ریسیگر» در این زمینه می‌گوید: اگر فرمول یک می‌خواهد که یک تأمین‌کننده پیشرانه جدید برای مسابقات ۲۰۲۱ داشته باشد، باید برخی تغییرات را در این زمینه اِعمال کند.

Motorsport در عین حال پیش‌بینی می‌کند که کاسورث یک انجین برای خودروی آینده ردبول طراحی کند و دلیل آن را، انتشار خبری در رابطه با توسعه یک موتور جدید برای ردبول و هایپرکار جدید آستون‌مارتین والکری دانسته است. در حال حاضر، ردبول از یک پیشرانه رنو با نشان TAG Heuer استفاده می‌کند و آستون‌مارتین نیز اسپانسر خودروهای آن است.


«ریسیگر» همچنین از لزوم دست به کار شدن کاسورث در تابستان ۲۰۱۸ گفته است. تا به این وسیله، بتواند یک انجین قابل‌رقابت در ۲۰۲۱ تولید کند. البته تا این زمان، هیچ شراکت رسمی با ردبول، یا هر تیم فرمول یک دیگر، رسماً اعلام نشده است.

به نظر می‌رسد که پیش‌زمینه‌های زیادی برای ورود کامل کاسورث به فرمول یک لازم است، امّا در هر صورت، این موضوع بسیار نویدبخش است. اگر کاسورث بتواند دوباره موفقیتش با DFV را تکرار کند، رقیبی جدّی برای سایر شرکت‌کنندگان خواهد بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل