نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ریسک آتش‌سوزی

به گزارش سیناپرس به نقل از پدال، مشکل به حسگر باتری 12 ولتی مربوط می‌شود که در کابل منفی باتری و داخل قطعات پیشرانه قرار داشته و حالت شارژ باتری را زیر نظر دارد. تنها وظیفه این حسگر آگاه کردن راننده از مشکلات مربوط به باتری یا سیستم شارژ آن می‌باشد.


در خودروهای تحت تأثیر این مشکل که مدل‌های 2013 تا 2016 را دربر می‌گیرد، شاید حسگر به خوبی در برابر رطوبت مقاومت نکند و نمک‌های موجود در جاده شاید باعث خورده شدن آن شده و در نهایت اتصال کوتاه به وجود آید. اگر این اتفاق رخ دهد حسگر می‌تواند به دلیل مقاومت الکتریکی داغ شده و در موارد بدتر آتش بگیرد.


تا آخر این ماه هوندا مالکان خودروهای یاد شده را آگاه خواهد کرد و دستورالعمل‌هایی را برای آن‌ها خواهد فرستاد تا به نزدیک‌ترین نمایندگی خود مراجعه کنند. خودروها در مراکز سرویس تست خواهند شد و اگر ضروری باشد حسگر مربوطه بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهد شد.


هوندا گفته به دلیل اینکه تعداد قطعات بسیار زیادی برای این فراخوان نیاز است، اگر حسگر باتری در شرایط خوبی باشد نمایندگی تنها تعمیری موقتی را انجام خواهد داد. در نهایت تمامی مالکان خودروهای یاد شده که تعمیر نهایی را نداشته‌اند اعلان ثانوی برای تعمیر نهایی در آینده دریافت خواهند کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل