پرواز با هاوربرد به واقعیت پیوست

 به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،تاکنون توافق عمومی در حوزه هاوربرد این بوده است که شناوری هاوربرد در هوا و بلند شدن آن از زمین به جای نیروی پیشرانه (جلو راندن با فشار حاصل از خروج گاز یا فشار مایع جهنده)، صرفاً حاصل کاربرد نیروی الکترومغناطیس باشد؛ اما در این هاوربرد جدید، برای شناوری علاوه بر الکترومغناطیس از نیروی پیشرانه نیتروژن مایع نیز استفاده می‌شود.

این هاوربرد جدید که اسلاید نامگذاری شده، می‌تواند از روی زمین بلند شود در حالیکه یک فرد را بر روی خود سوار کرده است. اطلاعات فنی زیادی در خصوص اسلاید وجود ندارد و تنها منبع اطلاعاتی در این زمینه، ویدئویی است که توسط شعبه ژاپن شرکت لکسوس – شرکت مبدع این هاوربرد- ارائه شده است. پروژه طراحی این هاوربرد بخشی از کمپین «امیزینگ این موشن» شرکت لکسوس است.

دیدن یک هاوربرد واقعی بسیار مسحورکننده است. مطمئناً همچنان راه زیادی تا عرضه هاوربردها برای عموم وجود دارد.

البته قبلا هم تلاش‌هایی در خصوص ارائه هاوربردهایی با قابلیت شناوری صورت پذیرفته است برای مثال در اکتبر ۲۰۱۴ شرکت کیک‌استارتر، هاوربرد هندو را که بر مبنای نیروی الکترومغناطیسی کار می‌کرد معرفی کرد.

سخنگوی لکسوس اعلام کرد که تا زمان پرده‌برداری رسمی اسلاید در مقابل دوربین‌ها، اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه نخواهد شد. شناوری الکترومغناطیسی نیازمند یک سطح ویژه برای شناور ماندن هاوربرد است، اما در فیلم منتشر شده به نظر می‌رسد که فرد جوان سوار بر هاوربرد، روی سطح بتونی در حرکت است. شاید راز کار در دود متصاعد از دو طرف هاوربرد است که به نوعی باعث پیش‌راندن و شناور کردن اسلاید می‌شود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا