نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کار در حوزه کودکان یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه مابین جهاد دانشگاهی و سازمان بهزیستی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کار در حوزه کودکان است،‌ اظهار کرد: ما به عنوان یک دستگاه ملی دائما رفتار خود و دنیا را در حوزه‌های مختلف رصد می‌کنیم. در دنیا سرمایه‌گذاران وارد حوزه‌های مربوط به کودکان می‌شوند و بخشی از تولید ناخالص داخلی را به توانمندی کودکان اختصاص می‌دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: باید ارزیابی کنیم که ارزش افزوده مادی و معنوی کودکان برای تبدیل شدن به انسان‌های کارآمد و شایسته در جهان آینده چه خواهد بود؟ باید سرمایه‌گذاری در این حوزه را ترویج داد.

وی ادامه داد: البته نکته مهم‌تر از بحث سرمایه‌گذاری، افرادی هستند (مادر، پدر و مربی) که نقش آموزش، پرورش و توانمندسازی کودکان را بر عهده دارند.

مسعودی فرید تصریح کرد: پس اگر یکی از اهداف این تفاهم‌نامه ارتقای بهره‌وری سیستم‌های آموزشی کشور باشد، به اهمیت این همکاری دوجانبه پی می‌بریم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: جهاد دانشگاهی با سابقه‌ و نوع نگاهی که به امر آموزش دارد و اهدافی که فراتر از افزایش آگاهی دنبال می‌کند، می‌تواند کمک‌رسان خوبی در حوزه مهارت‌محوری و اشتغال باشد.

وی به 3 حیطه مهم این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: بسط همکاری‌های مشترک برای استفاده از ظرفیت دوجانبه در برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام پروژه‌های کاربردی و مطالعاتی به صورت مشترک و استفاده از امکانات و توانمندی آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی دو نهاد از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل