رصد با تلسکوپ به مناسبت روز جهانی نجوم

فردا جمعه از حدود ساعت 10 صبح تا ساعاتی پس از غروب خورشید در شهرهای مختلف کشور، هزاران منجم آماتور و حرفه ای در پارک ها، فرهنگسراها، رصدخانه ها و آسمان نماها به میان مردم می آیند تا چهره ای قابل تامل از زیبایی های آسمان شب و دانستنی های بی پایان آن را به زبان ساده به مردم عرضه کنند.

بسیاری از آنها تلسکوپ و دوربین های دوچشمی خود را به محل های عمومی می آورند تا تجارب زیبای خود از تماشای ماه و سیارات و ژرفای آسمان را با مردم به رایگان به اشتراک بگذارند.

اگر تا به حال از پشت تلسکوپ سطح پر از گودال ماه را ندیده اید یا سوال های بی پایانی از آفرینش ستاره ها و هستی دارید و کسی را برای پاسخ دادنش دور و بر خود ندارید پیشنهاد می کنیم فردا سری به مراکز زیر بزنید:

در تهران، برج میلاد با همکاری ماهنامه نجوم ،کانون گردهمایی منجمان و بسیاری از فعالان دانشگاهی و خصوصی در حوزه نجوم است.

قرار است در یکی از سالن های همایش برج میلاد چند سخنرانی عمومی به زبان ساده با موضوعات مختلف نجومی همراه نمایش اسلایدهای نجومی برگزار شود.

در مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (رصدخانه زعفرانیه)، واقع در خیابان سرلشگر فلاحی، بوستان زعفرانیه صدها نفر از علاقه مندان به نجوم که عمدتا از دانش آموختگان همین مرکز هستند میزبان شما برای آشنایی با جذابیت های نجوم از طریق برپایی غرفه های رنگارنگ با موضوعات متنوع خواهند بود. اگر کودک علاقه مند به نجوم دارید، برنامه های این مرکز را از دست ندهید.

در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران واقع در محله نیاوران نیز غرفه های آشنایی با نجوم، به همراه چند سخنرانی و رصد با تلسکوپ های این رصدخانه فرصت خوبی برای آشنایی با نجوم فراهم می کند.

آسمان نمای گنبد مینا واقع در اراضی عباس آباد (پارک آب و آتش) نیز ویژه برنامه هایی به همراه بازدید از آسمان نما با بلیت نیم بها، نقاشی نجومی کودکان و غرفه های عرضه کالاهایی ویژه علاقه مندان به دنیای نجوم برپا کرده است.

در مشهد، برنامه های رصد خورشید و ماه و سیاره ها در پارک ملت و فرهنگسرای غدیر به همت انجمن نجوم مشهد برگزار خواهد شد.

در اصفهان مرکز آموزش نجوم ادیب به نشانی خیابان سعادت آباد، جنب ورزشگاه امین، شهر علم میزبان علاقه مندان به نجوم است.

برپایی غرفه های علمی همراه رصد آسمان از مهم ترین بخش های برنامه روز جهانی نجوم در اصفهان است.

در تبریز نیز ویژه برنامه های روز نجوم امروز و فردا در پارک ائل گلی به همت انجمن نجوم آیاز برگزار می شود. در دیگر شهرها نیز برنامه هایی عمدتا در پارک ها و مراکز علمی و عمومی شهر برگزار می شود.

شرکت در تمام این برنامه ها رایگان بوده و هدف از برگزاری آن آشنایی عموم مردم با علم نجوم است.

منبع:جام جم آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا