شکم‌بندهای بارداری ضد امواج

این شکم‌بندها برای حفاظت از جنین در برابر امواج خطرناک تولید شده‌اند و هم‌اکنون با یک سوم قیمت نمونۀ خارجی، در بازار به فروش می‌رسند.

قیمت این محصول در بازار، در حال حاضر 121 هزار تومان است که هم در بعضی داروخانه‌ها و مراکز معتبر عرضۀ کالاهای پزشکی به فروش می‌رسند و هم از طریق وب‌سایت‌های دیجی کالا و تکنومدیکال به صورت اینترنتی فروخته می‌شوند.

محمد زارع، مجری این طرح تحقیقاتی، محور اصلی این پروژه را تولید محصولات ارتوپدی و کمک‌درمانی عنوان کرد و گفت که از سال 95 شروع به استفاده از فناوری نانو در تولید محصولات خود کرده‌ایم تا به تولید محصولات منحصر به فردی در این حوزه برسیم.

او ساخت شکم‌بند بارداری ضد امواج با استفاده از نانوذرات را از اتفاقات خوب این پروژه ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که با پیشرفت در مسیر تجاری‌سازی این محصول، به تولید تعداد 75 هزار عدد در سال خواهیم رسید.

شکم‌بند بارداری ضد امواج، تولیدشده توسط دانش داخلی است و دارای تأییدیه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تأییدیه خاصیت ضد امواج از آزمایشگاه آنتن و تأییدیه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

این محصول همچنین تاکنون جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است. دو مدال طلا از جشنواره‌ بین‌المللی اختراعات، گواهی مدال سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد (WIPO) و کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی بعضی از این جوایز هستند.

شکم‌بند بارداری ضد امواج، با استفادۀ بهینه از فناوری نانو، قادر است 99 درصد از امواج الکترومغناطیسی را دفع کند و جنین را در برابر این امواج خطرناک محافظت کرده و از آسیب‌های ناشی از آن دور نگه دارد.

 

امواج الکترومغناطیسی، پدیده‌ای موجی‌شکل است که در فضا انتشار می‌یابد و از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی ساخته شده است. گاهی به تابش الکترومغناطیسی، «نور» می‌گویند، ولی باید توجه داشت که نور مرئی فقط بخشی از گسترۀ امواج الکترومغناطیسی است. امواج الکترومغناطیسی بر حسب بسامدشان به نام‌های گوناگونی خوانده می‌شوند: امواج رادیویی، مادون قرمز، ماوراء بنفش، پرتو ایکس، پرتو گاما و نور مرئی. 

به‌طورمعمول از این امواج به‌منظور انتقال دیتا، صوت و تصویر استفاده می‌شود. وسایلی مثل تلفن‌های بی‌سیم، ماکروفر، موبایل، اینترنت بی‌سیم، بلوتوث و نظایر آن، امواج الکترومغناطیس را به جنین منتقل می‌کنند. شکم‌بند بارداری ضد امواج، محصولی است که در طول مدت زمان بارداری، جنین را از آسیب این امواج محافظت کرده و سلامت آن را تأمین می‌کند.

 

غزال غضنفری

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا