ربات ها و اینترنت شهرهوشمند می سازند

 به گزارش سیناپرس،به نقل از ایران استارت آپ،کارآفرینان باید توجه داشته باشند: مشکلات بزرگ فرصت‌های بزرگ‌تری را نشان می‌دهند، و میامی به طور خاص با تکنولوژی هیجان انگیز حدیدی در این زمینه شکوفا می‌شود.

خوشبختانه، این فرصت‌ها در فضای زندگی هوشمند هم‌اکنون در راه است. اقامتگاه موز (Muse) در ساحل سانی ایسلس (sunny Isles) که به همکاری دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) به طور مشترک طراحی شده است و قرار است امسال باز شود، قابلیت تشخیص چهره، پارک ماشین توسط ربات، قابلیت بهینه‌سازی چرخه‌ی خواب ما، سایه‌ی پنجره که با روشنایی خورشید تنظیم می‌شود و سایر زمینه‌هایی که سلامت کلی ما را افزایش می‌دهد، خواهد داشت.

این پیشرفت‌ها فضای کاری را نیز تغییر می‌دهد. کارآفرین املاک و مستغلات متیو مارشادو مِلکی (Matthieu Merchadou Melki) آرت آو میامی (Art of Miami) را ساخته است که یک کارگاه طراحی است و با مناطق شهری مانا (Mana) و مقامات محلی برای توسعه‌ی محیط‌های هوشمند ساختمان‌ها کار می‌کند، تا به کارآفرینان فضای اشتراکی کارآمدتری ارائه دهد.

این شرکت شامل آزمایشگاه‌های نمونه‌سازی و VR/AR خواهد بود که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد نمونه‌ی اولیه را همراه با پشتیبانی، دسترسی پیشرفته بودجه برای شروع به کار، معرفی به وام‌دهندگان و دستیابی به سایر کسب و کارهای توسعه‌ی هوشمند برای همکاری بسازند.

این جریان هم‌اکنون وارد این توسعه‌های زندگی هوشمند شده است. برای کارآفرینانی که بخواهند بخشی از این حرکت باشند،

بهره بردن از غریزه‌ی حفاظتی: از والدینی که فرزند کوچک دارند گرفته تا شاغلانی که هنگام سفر مراقب والدین سالخورده‌شان هستند، مردم نگران امنیت عزیزانشان هستند. و با تهدیداتی چون بدافزار میرای (Mirai) که دستگاه‌های دارای اینترنت اشیاء را به همدستان غیر عمد حملات بزرگ تبدیل می‌کند، نگرانی‌های امنیتی باید در رأس تمامی فهرست‌های کارآفرینان باشد.

برنامه‌ها در این فضا مدت‌هاست که کار می‌کنند، اما فضای رشد زیادی وجود دارد. بنابراین کارآفرینان می‌توانند «با خوب بودن عالی عمل کنند» و بر تولیدات خانه‌های هوشمندی که مراقب ساکنان خود است، تمرکز کنند – و نیز امنیت خود محصولات.

به دنبال معماران نوآورد و کارشناسان صنعتی باشید. یکپارچه‌سازی فناوری خانه‌های هوشمند با مرحله‌ی طراحی بسیار آسان‌تر از پیشرفت‌ دادن آن است. اغلب این معماران مانند مرحوم زاها حدید (Zaha Hdid) به خاطر طرح‌های پیشرفته‌ی خود شناخته شده‌اند و نام آن‌ها اعتماد صاحب‌خانه‌ها را افزایش می‌دهد.

به همین ترتیب، شانس این است که اگر کارآفرین فناوری نباشد، ممکن است صنعت خانه‌سازی یا توسعه را درک نکنید. فروش هزاران متر مربع از «کفپوش هوشمند» به پیمانکاران را تصور کنید، فقط برای این‌که هزینه‌ی آن را بازگردانید چون مطابق نیازهای شهری که پیمانکار در آن واقع شده، نمی‌باشد. برای اجتناب از این مسئله، کسانی را که از مرزهای بازی توسعه‌ی خانه مطلع هستند از گوشه‌ی خود به وسط بیاورید.

یک مدل تجاری مبتنی بر مجوز را در نظر بگیرید. مقررات خانه‌سازی سنگین است و لازم است دارایی‌های خود را نگه دارید و شما را در برابر متجاوزینی قرار می‌دهد که این بازی را بهتر از شما می‌شناسند. به‌جای بازی کردن در این زمین ناهموار، ثبت اختراع یک محصوص و سپس صدور مجوز آن یا ایجاد حق امتیاز آن را در نظر بگیرید. این کار امکان همه‌ی نوآوری و سود را بدون هیچ‌یک از مشکلات بازار مسکن می‌دهد.

گوگل به تازگی یک سرویس راه‌اندازی کرده‌است، مرکز اینترنت اشیاء گوگل که به شروع‌کنندگان کسب و کار اجازه می‌دهد با همه‌ی دستگاه‌های دارای اینترنت اشیاء در یک لایه‌ی ابری ارتباط برقرار کنند. این سرویس تنها داده‌ها را از دستگاه‌های دارای اینترنت اشیاء جمع‌آوری می‌کند – ولی اجازه نمی‌دهد نرم‌افزاری از هوش مصنوعی یا اقدامات منتظر پاسخ استفاده کند.

اما با اضافه کردن لایه‌ای مانند لوزانت (Losant)، تکمیل کارهایی مانند اتصال به API آی‌بی‌ام واتسون برای انجام تبدیل گفتار به متن بسیار ساده است. این رویکرد به شرکت‌ها اجاره می‌دهد از فاصله‌ی دور ایمن‌تری وارد بازی شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا