نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دولت نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، یحیایی در دومین روز برگزاری سیزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی و روسای واحدهای جهاد دانشگاهی گفت: جهادانشگاهی  با توسعه پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی و شناسایی ظرفیت‌های خود به گسترش فعالیت‌های واحدها به این نگاه ویژه دولت تحقق بخشیده و این ظرفیت ناشی از تلاش واحدهای جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت‌های آن در برنامه پنج ساله ششم توسعه به منظور گسترش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی افزود: جذب اساتید و متخصصان برای آموزش و انتقال فناوری به نیروهای ایرانی، حمایت از تولید محصول و خدمات با ارزش افزوده مثبت،توسعه گلخانه‌ها و مدیریت مصرف آب، مشارکت در اجرای پژوهش‌های مساله محور، تجاری سازی ایده و دانش، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بخشی از مواردی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای گسترش فعالیت‌های خود اقدام کند.

یحیایی با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی در کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های پژوهشی خود را به سمت تدوین سازوکار توانمندسازی ساکنین مناطق حاشیه نشینی سوق داده و از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه تامین ۳۰درصد از آب شهرهای جنوب کشور باید از طریق شیرین کردن آب دریاها انجام شود گفت:جهاددانشگاهی با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای طراحی و انتقال فناوری در حوزه‌های انرژی در راستای تامین دستگاههای آب شیرین کن در این حوزه پا به عرصه فعالیت بیشتری بگذارد.

معاون امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور افزود: مجوز برای سه هزار و ۳۰ شرکت دانش بنیان صادر شده است.

یحیایی با اشاره به لزوم توجه به مدیریت  سبز در کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با گسترش پژوهش‌های خود و ارایه به دانشگاهها و سازمانهای دولتی، می‌تواند بخشی از فعالیت‌های خود را به مدیریت سبز سوق دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با تکیه بر پتاتسیل‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود می‌تواند از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور در جهت توسعه فعالیت‌های خود بهره‌مند شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل