امواج مغزی، سلاح جدید هکرها

محققان علوم رایانه دانشگاه آلاباما در بیرمنگام به این نتییجه رسیده اند شاید بهتر باشد مراقبتهای بیشتری از هدستهای حس کننده امواج مغزی که با نام هدستهای EEG هم شناخته می شوند صورت گیرد زیرا مطالعه جدید نشان می دهد هکرها این توانایی را پیدا کرده اند که از آنها برای حدس زدن دقیق کلمات عبور و رمز سیستمهای رایانه و نظایر آنها استفاده کنند. این کار از طریق بررسی امواج مغزی افراد صورت می گیرد.
این روزها فناوری هدستهای EEG به عنوان یک ابزار فراگیر شناخته می شود. البته آنها طوری ساخته شده اند که به کاربر اجازه دهد تنها از مغزش برای کنترل اسباب بازیهای روباتیکی و بازیهای ویدئویی استفاده کند.
اکنون اما محققان دانشگاه آلاباما دریافته اند کاربری که همزمان با پوشیدن این هدستها مشغول بازی ویدئویی است و به هر دلیل بازی را برای لحظاتی متوقف کرده تا سری به حساب بانکی اش بزند در معرض خطر هک شدن توسط هکرهاست.
این محققان می گویند ممکن است چنین شخصی توسط هکرها قربانی می شود زیرا آنها می توانند از طریق یک برنامه نرم افزاری مخرب، داده های ارزشمند و کلمات عبور مربوط به حساب بانکی وی را به سرقت ببرند.
به باور این محققان، درحالی که هدستهای EEG کاربرد زیادی در میان مردم پیدا کرده اما همزمان این نگرانی را نیز برانگیخته که به ابزاری تهدیدآمیز برای هکرها تبدیل شود.

مترجم : مهدی پیرگزی
منبع : phys

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا