رقابت های فین تک برای بانک ها مؤثر است

 به گزارش سیناپرس، به نقل از شنبه مگ،رقابت‌های بسیاری میان شرکت‌های فین‌تک و بانک‌ها در حوزه‌های پرداخت‌های فردبه‌فرد، وام‌دهی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری وجود دارد.
این وسط حقیقتی وجود دارد و آن اینکه ۳۳درصد افراد میلنیال بر این باورند که تا پنج سال آینده، برای انجام کارهایشان هیچ نیازی به بانک ندارند. از طرف دیگر ۷۵ درصد این افراد ترجیح می‌دهند که پیشنهادهای مالی‌شان را به‌جای بانک‌های سنتی، از جایی مانند گوگل و آمازون دریافت کنند. اینها همان حقیقت‌های تلخی برای بانک‌ها هستند که واقعا نگران‌کننده هستند.
بانک‌ها هم برای اینکه همچنان در میدان رقابت حضورداشته باشند، باید بتوانند خدمات و تجربه مشتری به‌مراتب بهتری نسبت به دیگر رقبایشان، هم بانک‌ها و هم شرکت‌های فین‌تک، ارائه دهند.

  •  ادامه جابه‌جایی از شعب به سمت کانال‌های دیجیتال

نسل میلنیال باعث تغییر و جابه‌جایی خدمات بانکی از درون شعب به سمت کانال‌های دیجیتال شده‌اند و پیش‌بینی ما بر این است که این تغییر و جابه‌جایی همچنان در سال ۲۰۱۷ هم ادامه دارد.
Financial Brand اخیرا‌ اعلام کرده ‌که بانک‌ها، ۲۲ درصد بودجه و سرمایه‌شان را صرف بهینه‌سازی کانال‌های دیجیتالی‌شان می‌کنند. البته هزینه اصلی بانک‌ها قبل از هر چیزی، صرف سیستم کربنکینگشان می‌شود.
پس اگر بانکی، بخش عظیمی از بودجه سال ۲۰۱۷ خود را به ارائه تجربیات دیجیتالش اختصاص ندهد، بهتر است روش‌های کسب‌وکارشان را بازبینی کنند.

  •  بانکداری باز مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد

بانک‌ها به خاطر حفظ قوانین سفت‌وسخت حریم مشتری و همین‌طور جرایمی که بابت نقض این قوانین پرداخت می‌کنند، معمولا‌ رغبت زیادی برای ادغام سیستم‌هایشان با نرم‌افزارها و پلتفرم‌های Third party نداشتند. بااین‌حال، ۶۹ درصد بانک‌ها اکنون بانکداری باز را بیشتر به چشم یک فرصت می‌بینند تا تهدید و پلتفرم‌هایی مانند Avoka Transact و Avoka Exchange، به بانک شما این امکان را می‌دهد تا با راهکارهای دیجیتال ۳۰ پارتنر دیگر ادغام شود.

  •  خدمت به مشتری مهم‌ترین عامل تمایز میان بانک‌هاست

افزایش تعداد بانک‌های سنتی و همین‌طور شرکت‌های تخصصی فین‌تک باعث شده تا مصرف‌کنندگان حق انتخاب‌های بیشتری برای دریافت سرویس‌ها و خدمات مالی داشته باشند.
بانک‌ها برای اینکه بتوانند در این بازار شلوغ، همچنان سرپا بایستند، مجبورند روی تجربه مشتری‌شان وقت و سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. 
بر اساس تحقیقات گارتنر، ۸۹ درصد سازمان‌ها قبل از هر چیزی، روی تجربه مشتری با یکدیگر رقابت می‌کنند. پس نتیجه می‌گیریم بانک‌هایی که می‌خواهند سهم بازار بیشتری به‌دست آورند، بهتر است تمرکزشان را به‌جای محصول سرویس خود قرار دهند.

  •  اینترنت اشیا تأکید بسیاری روی تجربه‌های دیجیتال می‌گذارد

شاید هنوز خیلی از مصرف‌کنندگان تمایل چندانی به بازکردن حساب از طریق یخچال خود نداشته باشند؛ اما با توسعه و گسترش اینترنت اشیا (IoT)، بانک‌ها باید بتوانند امکان بازکردن حساب را در هر زمان و مکان و از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت دارد، فراهم کنند.
شرکت‌های IoT بسیاری تمرکز خودشان را روی بهبود و ارائه تجربه کاربری بهتر به مشتریان از طریق دستگاه‌های مختلف قرار داده‌اند. بهتر است بدانید که اگر بانک شما برنامه‌ای برای فرایندهای دیجیتال آمنی‌چنل(Omnivhannel) ندارد، همین حالا هم از دیگر رقبایش عقاب مانده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا