آزمایش خون بدون درد

شرکت آمریکایی Tasso اعتقاد دارد از این پس حتی در هنگام انجام یک آزمایش خون ساده این درد های کوچک قابل حذف شدن هستند. بیمار می تواند با استفاده از دستگاه نمونه برداری تولید این شرکت – که اندازه یک توپ پینگ پنگ – و قرار دادن آن بر روی پوست به سادگی نمونه خون خود را حتی در خانه بگیرد .تنها کافی است که این دستگاه را روی بازو و یا شکم خود قرار داده و بعد از گذشت حدود 2 دقیقه نمونه خون به صورت اتوماتیک توسط دستگاه گرفته می شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این دستگاه با نام HemoLink  و با قیمتی بسیار مناسب و به صورت یک بار مصرف تولید و عرضه شود. فضای داخلی این دستگاه کاملا وکیوم است تا نمونه از طریق یک کانال بسیار باریک به داخل یک تیوب کوچک با فرایندی به نام پدیده کاپیلاری منتقل شود. گفتنی است در پدیده کاپیلاری نیروی اعمال شده می تواند جریان سیال را حتی در خلاف جهت جاذبه حرکت دهد.

به گفته معاون شرکت Tasso در مقیاس این دستگاه , کشش سطحی بر نیروی جاذبه غلبه کرده و نمونه خون گرفته شده بدون در نظر گرفتن حالتی که دستگاه قرار دارد درون کانال حرکت می کند.

این دستگاه به اندازه 0.15 سانتی متر مکعب است و برای آزمایش و سنجش میزان کلسترل , عفونت , قند خون و حتی سلول های سرطانی مناسب است. به گفته مسئولین شرکت Tasso بازار هدف این محصول افرادی هستند که به صورت پی در پی نیاز به آزمایش خون دارند و استفاده از HemoLink  خیلی ساده و کاملا بدون درد این امکان را به آن ها می دهد.

مسئولین شرکت Tasso امیدوارند که تا آخر امسال مجوز ها و تاییدیه های لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا اخذ کرده و این محصول را در سال 2015 روانه بازار کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا