نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایران پتانسیل بالایی در رباتیک و نانوفناوری دارد

دکتر سمسیلا روسلان (Samsilah Roslan) افزود: دانشگاه پوترا بیش از دو دهه است که در زمینه نوآوری فعالیت می کند و درحال حاضر یکی از دانشگاه های پیشرو در مالزی محسوب می شود.

مدیر پارک علم و فناوری پوترا (PUTRA SCIENCE PARK) تأکید کرد: دستیابی به این موفقیت آسان نبوده و در این مسیر، کمک های زیادی از دولت مالزی و بخصوص از سیلیکون ولی گرفته ایم. در عین حال تلاش می کنیم با کشورهای مختلف از جمله استرالیا و آمریکا در حوزه نوآوری مرتبط شویم.

 استادیار دانشگاه پوترا با اشاره به سومین سفر خود به ایران گفت: ایران از پتانسیل بالایی در حوزه رباتیک و نانوفناوری برخوردار است. دانشگاه پوترا می تواند در حوزه کارآفرینی با ایران تعامل و همکاری داشته باشد. با توجه به فاصله دو کشور، می توانیم دوره های آموزشی را از طریق از تله کنفرانس برگزار کرده و در عین حال، امکان سفر محققان و پژوهشگران را بین دو کشور فراهم کنیم.

استادیار دانشگاه پوترا افزود: فعالیت استارتاپ ها در مالزی محدود نیستند و بیش از 40 نوع تجاری سازی و بیش از 60 موسسه در حوزه کارآفرینی داریم. سال گذشته به نام سال کارآفرینی و امسال نیز به نام سال استارتاپ نامگذاری شده است. در پارک علم و فناوری پوترا 87 شرکت وجود دارند که برخی از آنها بسیار موفق هستند؛ مثلا برخی استارتاپ ها در حوزه تولید واکسن بسیار فعال بوده و برخی از آنها در حال بررسی بازار وسیع چین هستند.

مدیر پارک علم و فناوری پوترا درعین حال تأکید کرد: اگر می خواهید استارتاپ موفق داشته باشید، نباید فقط الگوهای دیگران را دنبال کنید و باید به مدل های جدید کسب و کار که قوی و پایدار هستند، فکر کنید؛ چرا که مدل های قدیمی کارآیی چندانی ندارد.

سمسیلا افزود: پتانسیل در این حوزه بسیار زیاد است، چراکه جمعیت جهان به سرعت درحال افزایش است و افراد می توانند در حوزه های مختلف فعالیت کنند. اما در این مسیر نباید از شکست ترسید؛ باید از شکست یاد گرفت که چطور بلند شده و به کار ادامه داد و موفق شد. درعین حال، روش های علمی وجود دارند که با کمک آنها، می توان ریسک شکست را کاهش داد.

وی به نقش دولت مالزی هم اشاره کرد و گفت: دولت از علم و دانش بخوبی حمایت می کند و (برخی) استارتاپ های موفق از پرداخت مالیات معاف هستند و حمایت های متعددی برای توسعه این شرکت ها صورت گرفته است.

 

دوره تجاری سازی نوآوری به همت سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور مدرسان دانشگاه پوترا از روز گذشته (یکشنبه) در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شده و تا سه شنبه ادامه خواهد یافت.

 

گفتگو: معصومه سوهانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل