تولید لیزر برشی صنعتی

به گزارش سیناپرس از ایسنا، مهرداد اسماعیلی، مجری طرح ایده اصلی اجرای تحقیقات خود را «تولید کاتینگ هد» برای برش لیزری ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس تمرکز تحقیقات ما بر «تولید قطعات خاص»، «سفارشی ثابت» و «قطعات متحرک» متمرکز شده است که در این حوزه چند قطعه مهم را که پیش از این از طریق واردات تامین می‌شده، تولید کردیم؛ از جمله این قطعات می‌توان به تولید لیزر کاتینگ هد، کلیین کیت برای تمیزکاری قطعات اپتیکی لیزرها، لیزر مارکر و میکرومتر لیزری اشاره کرد.

وی، ارائه مشاوره به بخش‌های آموزشی و صنعتی را از دیگر زمینه‌های خدماتی این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن همکاری‌هایی را با دانشگاه‌ها برای انجام پایان‌نامه‌ها و انتشار مقالات و مطالب مرتبط با این صنعت در بستر فضاهای مجازی اجرایی کردیم.

اسماعیلی از تامین قطعات مورد نیاز برای دستگاه‌های برش لیزری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین انبار قطعات این صنعت با وجود 22هزار دلار جنس و قطعه در اختیار ما قرار دارد، ضمن آنکه توانایی تامین قطعات، تعمیر انواع لیزرهای حالت جامد، لیزرهای گاز کربنیک، اجزای مختلف دستگاه برش و ابزار دقیق را داریم.

مجری طرح با بیان اینکه کار ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تمام صنایعی که از دستگاه‌های برش لیزری استفاده می‌کنند گره خورده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متاسفانه با بازار غیر شفافی مواجه هستیم؛ ضمن آنکه وضعیت صنعت هم چندان مناسب نیست که همین موضوع ما را به سمت صادرات محصولات و تمرکز بر روی بازارهای بین‌المللی سوق داده است.

این محقق اضافه کرد: ما توانستیم چند دستگاه به کشورهای منطقه صادر کنیم و تا زمانی که چرخه صنعت در ایران کُند بچرخد، کار ما در اغما خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا