شرکت مخابرات: اینترنت خوب می‌خواهید، حجم بخرید

این در حالی است که روز گذشته در گزارشی به نقل از وزیر ارتباطات از تصمیم دولت بر حذف اینترنت حجمی و فروش اینترنت نامحدود خبر داده بودیم و این صحبت تنها یک روز بعد از اعلام وزیر بسیار عجیب است.

داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران، تنها راه‌‌حل مشکل عدم کیفیت سرویس اینترنت نامحدود را تغییر مدل قرارداد دریافت این سرویس عنوان کرد و گفت که بیشترین گزارش‌های ارسالی مبنی بر نارضایتی مشترکان اینترنت مخابرات، مربوط به استان تهران است، که قراردادهای قدیمی با مخابرات دارند و سرعت اینترنت دریافتی شان ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت است و چنانچه این قراردادهای قدیمی تغییر کند، کیفیت سرویس دریافتی مشترکان بالا می رود.

زارعیان اضافه کرد که در بقیۀ استانهای کشور، اغلب مشترکان، قرارداد سرویس جدید با مخابرات دارند و تنها در تهران است که با این نارضایتی از طرف کاربران روبرو هستیم.

معاون شرکت مخابرات اعلام کرد که در حال حاضر در تهران، ۴۳ هزار مشترک مخابرات از اینترنت با حجم نامحدود و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می کنند و ۲۹۴ هزار مشترک موافقتنامۀ دریافت اینترنت ۲۵۶ کیلوبیتی از مخابرات دارند، درحالی که مخابرات می تواند هم‌اکنون اینترنت با سرعت ۲ تا ۱۶ مگابیت برثانیه را واگذار کند.

زارعیان گفته است برای حل مشکل مشترکان باید اینترنت حجمی را به جای اینترنت نامحدود انتخاب کنند تا با دریافت اینترنت با سرعت بالاتر مشکلشان حل شود. این در حالی است، که شکایت بسیاری از مشترکان نه از سرعت، که از کیفیت پایین اینترنت ارائه شده است و معاون شرکت مخابرات بدون آگاهی یا عامدانه تمام مشکلات را به سرعت پایین تقلیل داده است. قطع و وصلی‌های پی در پی، مشکل در شناسایی DNS و قطع اینترنت به صورت مقطعی در هنگام وب‌گردی و عدم پاسخگویی پشتیانی در مواقع قطع سرعت از جمله مهم‌ترین مشکلات این شرکت است. اما از آن‌جایی که شرکت مخابرات به صورت انحصاری ارائه خدمات اینترنتی را در بسیاری از روستاها ومناطق دور افتاده بر عهده دارد و احتمالا نیازی به بهبود کیفیت خدماتش با وجود مشتریان تضمین شده نمی‌بیند.

 

 

زارعیان گفته است تاریخ استفاده از اینترنت با سرعت ۱۲۸، ۲۵۶ و حتی ۵۱۲ کیلوبیت گذشته و سرویس اینترنت نامحدود مخابرات در آن زمان برای این سرعت بوده و هم اکنون مشترکان با مراجعه به مخابرات می توانند قراردادهای قدیمی اینترنت نامحدود را فسخ کنند تا مشکلشان رفع شود. با این حال در بسیاری از مناطق کیفیت پایین تجهیزات وخطوط عملا اتصال اینترنت با سرعت بیشتر از 2 مگابایت را غیر ممکن کرده است و اتصال اینترنت 16 مگابایت در واقع نتها در حد شعار باقی مانده است.

 

 از سوی دیگر این تصمیم و اعلام شرکت مخابرات تنها یک روز بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر پایان فروش اینترنت حجمی تا پایان دولت یازدهم بسیار شبهه برانگیز است و نشان می‌دهد، اپراتورها و سرویس دهندگان خدمات اینترنتی هستند که تمایلی به پایان دادن به فروش حجمی اینترنت ندارند. این اعلام از سوی معاون این شرکت هم بسیار عجیب است و اگر این شرکت توانایی ارائه اینترنت با کیفیت را دارد، نوع قرار داد نباید تاثیری در کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. بسیاری از مشترکان اینترنت نامحدود مخابرات می‌گویند؛ تماس‌های با پشتیبانی اینترنت شرکت مخابرات نشان داد سرویس‌های نامحدود فعلی عامدانه با کیفیت بد ارائه می‌شوند، دارای قطعی‌های گسترده و سرعت بسیار پایینی هستند، تا مشترکان مجبور به تعویض سرویس اینترنت نامحدود با حجمی شوند.

همان‌طور که روز گذشته گفتیم، در حال حاضر سرویس‌های اینترنت نامحدود از سوی ارائه دهندگان به تبصره استفاده منصفانه و در حقیقت با نوعی محدودیت ارائه می‌شود. نارضایتی‌ها از کیفیت خدمات شرکت مخابرات ایران و در زمینه اینترنت خانگی و همراه اخیرا به اوج رسیده است.

علی رنجبران

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا