نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هکرها به بیگانگان فضایی رسیدند

آنچه که این شبکه اعلام کرده موجی از هیجان را در رسانه های خبری علمی جهان به راه انداخته است. با این حال توجه به چند نکته اهمیت زیادی دارد. آنچه که این شبکه هکر ناشناس عنوان کرده در ظاهر یک بیانیه مهم و شجاعانه به نظر می رسد اما نباید چندان هم هیجان زده شد زیرا با مروری دقیق به اتفاقات و اظهارنظرهایی که اخیر صورت گرفته، حقایق برملا می شود.

در واقع ناشناس خبر از مدارک و شواهد علمی جدیدی نداده تا بتوان ادعای مطرح شده را باور کرد.

آخرین ویدئویی که توسط این شبکه هکر منتشر شده مربوط به آخرین یافته تلسکوپ فضایی کپلر است که طی آن 219 سیاره جدید فراخورشیدی شناسایی شده است. همچنین این ویدئو دربرگیرنده اظهارنظرهای زارباچن، معاون رئیس مأموریت علمی ناساست که به  نشست اخیر دولت آمریکا در ماه آوریل مربوط می شود.

این مقام عالی رتبه ناسا در جریان جلسه استماع کمیته «پیشرفتهای مربوط به جستجو برای حیات فرازمینی» که در 26 آوریل برگزار شد گفته بود: با در نظر گرفتن تمام فعالیتها و مأموریتهایی که در حوزه جستجو برای کشف حیات بیگانه در دست انجام است باید گفت که در آستانه یکی از مهمترین و بی سابقه ترین کشفیات تاریخ قرار داریم. وی همچنین با هیجان قابل توجهی درباره کشفیات اخیر صورت گرفته توسط تلسکوپ فضایی کپلر صحبت کرده بود.

اکنون واقعیت به تدریج روشن شده است. شبکه هکر ناشناس اظهارات هیجان انگیز زارباچن را همراه با نقل قولهای دیگری از چند فضانورد و کارشناسان علاقمند به حوزه بیگانگان فضایی در هم آمیخته و اقدام به انتشار چنین ادعای خبرسازی کرده است.

حال باید این پرسش را مطرح کرد که آیا در حوزه تلاش برای کشف حیات بیگانه خبری است؟ در پاسخ باید گفت خیر.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : sciencealert

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل