حذف 50 شرکت از فهرست شرکت های دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکترسیدمحمد صاحبکارخراسانی افزود: براساس آئین نامه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، استفاده یک شرکت از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، مدت دار بوده و باید شرکت متقاضی بصورت مداوم شرایط لازم را حفظ و ارتقاء دهد.

وی بیان کرد: با توجه به گذشت یک سال از زمان مرحله اول ارزیابی شرکت ها، مرحله دوم ارزیابی شروع شده است که برخی از شرکت ها، شرایط تمدید استفاده از مزایای قانون را کسب نکرده اند و از فهرست شرکت ها حذف شدند.

وی اظهارکرد: معیارهای ورود برای شرکت هایی که نوپا بوده و در سال های ابتدایی فعالیت خود هستند، بسیار آسان طراحی شده است، اما به تدریج با افزیش عمر شرکت، معیارهای دیگری برای فعالیت در فضای کسب و کار حرفه ای حتما باید در شرکت ها بوجود بیاید وگرنه شرکت ها با شکست مواجه می شوند، لذا معیارها به نحوی طراحی شده است که باعث توجه دادن شرکت ها به این معیارها شود که مطمئنا باعث نفع شرکت ها در میان مدت و بلند مدت می شود. 

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان با اشاره به لزوم ارتقای مداوم شرکت ها بیان کرد: حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان، حوزه بسیار پویایی است و شرکت ها باید تمام تلاش خود را برای حفظ توان رقابتی خود بکار گیرند و نباید تصور کنند که مادام العمر می توانند از حمایتهای قانون برخوردار شوند. 

صاحبکار ادامه داد: همانگونه که هر روز ممکن است تعدادی شرکت به فهرست شرکت های دانش بنیان افزوده شوند، ممکن است شرکت هایی نیز از فهرست حذف شوند.

سرپرست امورشرکت های دانش بنیان گفت: شرکت هایی که از این فهرست حذف می شوند، خیلی نباید نگران باشند و می توانند با ارتقای فعالیت های خود و کسب شرایط لازم، دوباره تقاضای ارزیابی خود را ارایه دهند و ما مطمئنا آنها را ارزیابی می کنیم و در صورت احراز شرایط مجددا به فهرست شرکت های دانش بنیان اضافه می شوند. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا