نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی دستاوردهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در جشنواره ملی حرکت

 فضل‌الله ایرجی کجوری در نخستین جلسه بخش بین‌الملل دهمین جشنواره حرکت که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و علمی در سطح بین‌الملل بیشتر از هر حوزه دیگری می‌تواند به گسترش ارتباطات میان کشورها کمک کند. جشنواره حرکت باید زمینه‌ساز جذب مشارکت دانشجویان، ایجاد شبکه‌های ملی و توسعه ارتباطات بین‌المللی در عرصه علم و فناوری باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تبادل ایده‌ها، الگوهای فعالیت و شیوه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها و همچنین تناسب پیوند دانشگاه و بازار کار می‌تواند از جمله اهداف این نوع از ارتباطات و تعاملات بین‌المللی قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی ایران برای معرفی دستاوردهای دانشجویان ایرانی در سطح بین‌الملل و  کشورهای جهان اسلام بهره گرفت. بنابراین مشارکت کشورهای همسایه و منطقه در دهمین جشنواره حرکت را در دستور کار قرار دادیم تا ارتباطات علمی و فرهنگی بین ایران و کشورهای منطقه بسط و گسترش یابد.

وی تصریح کرد: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور به جشنواره حرکت دعوت خواهند شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: بخش بین‌الملل جشنواره حرکت زمینه‌ای برای معرفی دستاوردها و ابداعات دانشجویان نخبه ایرانی خارج از کشور خواهد بود و امیدواریم این محمل زمینه‌ساز بازگشت نخبگان ما باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل