نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارائه سند ملی راهبردی نشر علمی

دکتر وحید احمدی بعد از صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در مورد دستورات مورد بررسی در این جلسه اظهار کرد: یکی از دستورات این جلسه اصلاح آیین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف بود.

وی افزود: دراین جلسه پیشنهاد افزایش مدت عضویت اعضای حقیقی از دو سال به چهار سال ارائه و تصویب شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه گفت: دستور دیگر این نشست بحث هدفمندسازی گسترش یا توسعه آموزش عالی متناسب با نیازهای کشور بود.

وی تاکید کرد: طبیعتاً باید این دو مجموعه همراستایی و هماهنگی داشته باشند که با توجه به ظرفیت و جایگاه شورای عالی عتف که دراین نشست تصویب شد، وزارت علوم ظرف ۶ ماه برنامه هدفمندسازی گسترش آموزش عالی و متناسب‌سازی ترتیب متخصصان را با نیازهای کشور تهیه کند.

دکتر احمدی گفت: در این مسیر باید دستگاه‌های مختلف و متقاضی و مجموعه‌هایی که حوزه تقاضا هستند، با اعلام نیازمندی‌ها و برنامه‌های توسعه دستگاه مربوطه خود با وزارت علوم همکاری کنند.

دبیر شورای عالی عتف خاطرنشان کرد: دستور جلسه بعدی ارائه گزارش نظام ملی نشر علمی کشور بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح کشور حوزه‌های مختلف انتشارات و توسعه علمی نشر کشور ازجمله کتاب و پایان‌نامه را داریم، به هماهنگ‌سازی و همگرایی در انتشار این متون نیاز داریم.

دکتر احمدی یادآورشد: این هماهنگی باید در مجموعه‌های داخلی و ارتباط با مراکز بین‌المللی ایجاد شود و بر اساس این اصل درجلسه قبل شورای عالی عتف دبیرخانه را مکلف کرده بود که نظامی به نام نظام ملی نشر علمی کشور تدوین و در جلسه بعدی این گزارش ارائه شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم گفت: در کمیسیون دائمی تشکیل شده، گزارش اقدام صورت‌گرفته ارائه شد و نظرهای اعضا گرفته و مقرر شد این کار در قالب سند راهبردی نشر علمی کشور ارائه شود.

وی در مورد لازم‌الاجرا بودن این سند در صورت نهایی‌شدن تصریح کرد: این سند برای همه دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌هاست که در حوزه نشر علمی کشور فعال هستند.

دکتر احمدی در پایان تاکید کرد: مصوبات شورای عالی عتف برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست و اگر تصویب شود، همه دستگاه‌ها باید اجرا کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، صدوپنجاه و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با حضور معاونان پژوهشی سازمان‌های مختلف تشکیل شد و بعد از این جلسه حضار از باغ ملی گیاه‌شناسی ایران بازدید کردند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل